امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۴:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

بلادشاپور چشم انتظار حمایت مسئولان/ ۲ هزار و ۳۰ شغل در بخش صنعت گردشگری استان ایجاد می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: محافظت از بافت تاریخی بلادشاپور نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

راه ملت: محمود باقری در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۲ تنها ۲۵ اردوگاه گردشگری دولتی و خصوصی در استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۸ به ۵۲ اردوگاه دولتی و خصوصی افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد هتل‌های استان از چهار هتل در سال ۹۲ به هشت هتل در سال۹۸ و تعداد مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌ها از ۶ مورد در سال ۹۲ به هشت مهمانپذیر و اقامتگاه در سال ۹۸ افزایش یافت.

وی گفت:  قبل از سال ۹۲ هیچ خانه مسافری در استان نداشتیم اما هم‌اکنون تعداد خانه‌مسافرهای ما به حدود ۷۰ مورد افزایش یافته است.

باقری با اشاره به اینکه تعداد سفره‌خانه‌های استان از سه سفره‌خانه‌ در سال ۹۲ به هشت سفره‌خانه در سال ۹۸ افزایش یافته است، افزود:
قبل از سال ۹۳ هیچ واحد بوم‌گردی در استان نداشتیم اما هم‌اکنون ۶ واحد بوم‌گردی استان آماده ارائه خدمات بوده و ۱۰ واحد هم به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل میراث استان با بیان اینکه در سال ۹۲ هیچ راهنمای گردشگری در استان نداشتیم اما هم‌اکنون ۲۰ راهنمای گردشگری در استان داریم، اظهار داشت: تا سال ۹۲ فقط هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان داشتیم که هم‌اکنون به ۲۲ دفتر افزایش یافته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در استان اقامت یافتند و ۳٫۵ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

باقری به آمار گردشگران خارجی اشاره  داشت و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۱۳ گردشگر خارجی وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت حوزه گردشگری استان عنوان کرد: دو هتل چهار ستاره که یکی در سال ۹۸ و دیگری در سال ۹۹ افتتاح می‌شود در استان در حال ساخت است که با بهره‌برداری آنها ۲۰۰ اتاق به مجموع اتاق‌های استان و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری از جمله دو هتل آپارتمان، ۲۸ مجتمع گردشگری و اردوگاهی و ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی نیز در استان در حال ساخت است، بیان کرد: در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد پروژه در حال ساخت در استان داریم که انتظار داریم تا قبل از سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

باقری گفت: پیش‌بینی می‌شود که با بهره‌برداری پروژه‌های در حال ساخت حوزه گردشگری استان دو هزار و ۳۰ شغل مستقیم ایجاد شود.

وی در خصوص بافت تاریخی دهدشت از عدم تخصیص اعتبار به این پروژه در شورای برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه انتقاد کرد و افزود: وزارت خانه تنها ۶۲۰ میلیون تومان اوراق ۳ ساله برای این پروژه در اختیار ما قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه کمتر کسی از این اوراق استفاده می کند، عنوان کرد: از سوی برنامه و بودجه از ۱۰ میلیارد تومان ردیف بودجه تنها ۸ میلیارد و ۷۰۰ تومان به وزارت مطرح شد.

باقری خواستار پیگیری مجمع نمایندگان استان برای حفظ این میراث تاریخی شد و گفت: اگر هرچه زودتر این اعتبار تخصیص نیابد ممکن است با هر بارندگی یا زلزله شاهد نابودی این اثر گرانبها باشیم.

منتشر شده در :2019/09/28 - 08:09|شناسه خبر: 42777 470 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه