امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۱۱:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مسئول مرکزآفرینش های هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد:

آغاز به کار اولین جشنواره سراسری سرود «آوای چکاوک»

سید احمد توسلی نیا گفت: مرکزآفرینش های هنری بسیج، هم راستا با فرامین مقام معظم رهبری در جهت پرورش و شناسایی استعدادهای جوان در زمینه موسیقی، سرود، هم افزایی و شبکه سازی در جبهه انقلاب فرهنگی،اقدام به برپایی اولین جشنواره استانی سرود «آوای چکاوک» کند.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج، مسئول مرکزآفرینش های هنری بسیج با اعلام این خبر گفت: هم افزایی فرهنگی کامل ترین مواجهه و برخورد با تنوع فرهنگی است که به تفاوتها به اندازه ی شباهت ها اهمیت می دهد و بهترین جنبه های فرهنگی همه اعضای جامعه را منعکس می کند.

وی افزود: با توجه به نقش و تاثیرگذاری فعالیتهای فرهنگی هنری در عمق بخشی ارزش های انقلاب و به منظور هم افزایی اثر بخش، مرکزآفرینش های هنری بسیج در نظر داردبا همکاری کانون مساجد استان، حوزه هنری استان، شهرداری یاسوج، سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح وهم راستا با فرامین مقام معظم رهبری و در جهت پرورش و شناسایی استعدادهای جوان در زمینه موسیقی و سرود اقدام به برپایی اولین جشنواره استانی سرود «آوای چکاوک» کند.

توسلی نیا تصریح کرد: موضوعات و محورهای این جشنواره شامل؛ «ائمه معصومین علیهم السلام،ایثار وشهادت،چهل سالگی بسیج،بیانیه هفت گانه انقلاب، رونق تولید، ایران اسلامی، اقتدار ملی، مقاومت وپایداری» است که شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در زمینه های مذکور به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول مرکز آفرینش های هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: جهت اطلاع از آیین نامه فنی و اجرایی جشنواره به کانال دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی هنری استان در پیام رسان ایتا به آدرس (eitaa.com/Jashnvare_Honari) مراجعه نمایند.

وی در تشریح شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره آوای چکاوک تصریح کرد : جشنواره “آوای چکاوک” در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود که متقاضیان در قالب گروه های ۷ الی ۱۴ نفره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

توسلی نیا خاطر نشان کرد: در بخش داوری آثار موارد، «فرم و ساختار»، «سازبندی»، «اصالت اثر»، «تنظیم و هارمونی»، «فن بیان»، «پیوند شعر و موسیقی» و «کوک و ریتم» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که نهایتاً به برگزیدگان بخش های «ملودی وآهنگ»، «اجرای گروهی» ، «رهبری و هدایت برتر»، «شاعر و شعر برتر»، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسئول مرکز آفرینشهای هنری بسیج بیان داشت : مرحله نهایی این جشنواره با حضور برگزیدگان برادر از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ بهمن ماه بصورت حضوری برگزار خواهد شد که از عموم فرهنگ دوستان جهت تماشای این رقابت هنری دعوت بعمل می آید.

وی در پایان گفت: آثار بخش خواهران بصورت غیر حضوری داوری می شود ، بازبینی و داوری اولیه انتخاب آثار ارسالی در هفته اول بهمن ماه انجام خواهد شد و آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره سرود آوای چکاوک ، در بهمن ماه سال جاری در شهر یاسوج، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

منتشر شده در :2019/12/25 - 11:12|شناسه خبر: 44091 927 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه