امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۵۱:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

محمدشفیع ربیعی:

دکتر رادمنش در خط مقدم حفاظت از محیط زیست/فردی که عمل را به جای شعار برگزید

دکتر رادمنش بی ادعا و با احساس مسئولیت فراوان از وقت و توان مالی خود برای دفاع از محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی مایه گذاشته است.

طی روزهای گذشته دومین جایزه ملی محیط زیستی دکتر رادمنش برگزار شد و از ۲۱ نفر از فعال زیست محیطی تجلیل به عمل آمد افرادی که از گوشه گوشه ایران عزیز گرد مردی جمع شده بودند که دغدغه های زیست محیطی وی زبانزد عام و خاص شده است.
آری دکتر سیدمحمد رادمنش پزشک متعهد و حاذقی که توانایی و طبابت وی شهره جهانی دارد و در زمینه بیمارهای پوست و مو حرفهای زیادی برای گفتن دارد ولی هیچ یک از این مسائل باعث نشد که این مرد بزرگ از علاقه خود به محیط زیست و حیات وحش ایران غافل شود.
دکتر ردامنش علایق خود به محیط زیست را نه در حرف که در عمل ثابت کرد و هرساله افراد زیادی از گوشه و کنار ایران را جمع می کند و از آنها به خاطر فعالیت های زیست محیطی‌شان تجلیل می کند.
این حرکت دکتر رادمنش به عنوان انسانی مسئولیت پذیر باید سرمشقی باشد برای همه مسئولان و افرادی که تنها در حرف و در محافل دم از حمایت از محیط زیست می زنند افرای که چه در جایگاه حقیقی و چه در جایگاه حقوقی نه از وقت و نه از سرمایه خود برای ترویج فرهنگ محیط زیست مایه نمی گذارند.
دکتر رادمنش بی ادعا و با احساس مسئولیت فراوان از وقت و توان مالی خود برای دفاع از محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی مایه گذاشته است.
چیزی که در این میان بیشتر به چشم می خورد وضعیت اسفباری است که دامنگیر محیط زیست ما شده است و گویا فریادرسی برای نجات آن وجود ندارد و چه زیباست که در این مهلکه افرادی چون دکتر رادمنش در خط مقدم قرار گرفته و تلاش داردکم کاری مسئولان و عامه مردم را جبران کند.
چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که افرادی معدودی مانند دکتر رادمنش در این جنگ نابرابر تنها هستند و اینک وظیفه ماست که دستی برآوریم و همت کنیم چرا که در این وانفسا تنها همت چاره ساز است.
با نگاهی اجمالی به وضعیت محیط زیست به خوبی می توان دریافت که حفاظت عملی و راهبردی از محیط زیست صورت نمی گیرد و این موضوع به شعاری زیبا و فریبنده برای برخی افراد تبدیل شده تا با سردادن آن تنها ژست روشنفکرانه بگیرند، بی آنکه حرکتی عملی از خود نشان دهند.
در پایان جا دارد که همه ما قدر حرکت زیبای فردی چون دکتر رادمنش را بدانیم و این مهم را ارج نهیم ، به امید روزی که شاهد حمایت هرچه بیشتر از این حرکت امید بخش دکتر رادمنش باشیم.

منتشر شده در :2019/12/25 - 04:12|شناسه خبر: 44103 1583 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه