امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۲:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نیشخند کرونا به رفتار مردم دهدشت/سهل‌انگاری کسبه و بی‌خیالی مشتریان خطر جدی برای شیوع ویروس

در حالی که موج جدید و گسترده ابتلا به کرونا در راه است روال کار کسبه و مردم دهدشت با بی‌خیالی به حالت عادی بازگشته و به نظر می‌رسد این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ ویروس کرونا همچنان تهدید جدی برای سلامت عمومی است اما متأسفانه خطر این بیماری آن طور که باید جدی گرفته نمی‌شود.

هفته‌های گذشته همکاری و هماهنگی خوب بین دستگاه‌های اجرایی و مردم برای سرکوب ویروس کرونا صورت گرفت و تا حدودی این همدلی منجر به کنترل چرخه انتقال بود این را از آمار مبتلایان استان که نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است می‌توان درک کرد.

در خانه ماندن باعث خلوت شدن خیابان‌ها شده بود و بازارها برای همراهی با مردم کسب و کار را برای مدتی تعطیل کرده بودند.

اما طی روزهای اخیر شاهد بازگشت به روال عادی در سطح شهر هستیم و متأسفانه افرادی که سلامتی خودشان برایشان مهم نیست به راحتی سلامتی دیگران را به خطر می‌اندازند.

شلوغی بازارها  ترافیک در سطح شهر حال و هوای روزهای قبل از نوروز طی سال‌های گذشته را تداعی می‌کند وقتی مردم به صورت عادی و بدون رعایت اصول بهداشتی تردد دارند معلوم است کرونا به رفتار ما لبخند می‌زند.

در حالی که آرایشگاه‌ها جزء صنوف پرخطر برای انتقال کرونا محسوب می‌شوند فضای کوچک یک آرایشگاه زنانه با صندلی‌های به هم چسبیده در خیابان اصلی شهر مملو از مشتریانی بود که مراجعه کرده بودند.

نکته قابل تأمل و تأسف اینکه هیچ کدام از مشتریان ماسک و دستکش برای حفاظت استفاده نکرده و متصدی این آرایشگاه می‌گفت مهلت ۱۰ روزه تعیین شده برای توقف فعالیت به پایان رسید و محدودیتی برای ارائه خدمات به ما اعلام نشده است!

با عادی شدن بازارها و تغییر رویکرد اصنافی که سعی در کوچک نشان دادن این مسئله دارند احتمال انتقال کرونا در سطح شهر بیشتر شده و این طور که معلوم است مردم و مسؤولان با بی‌خیالی راه مبارزه در پیش گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد این بی‌خیالی و آزادی اصناف در کسب و کار ناشی از این است که خود دولت هم مستأصل است و تکلیف خود را نمی‌داند؛ وقتی رئیس جمهور اعلام می‌دارد« استان‌ها به هیچ عنوان حق تصمیم‌گیری درباره قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها ندارند، نه استانداران، نه بخش‌های بهداشتی.»

تاکنون ابتلای قطعی ۳۲ مورد به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است با این وجود آمار اعلامی به خاطر نبود آزمایشگاه تشخیص در این استان و ارسال دیر هنگام جواب آزمایش به روز نیست و نباید پایین بودن آمار را بر پاک بودن استان تلقی کرد./فارس

منتشر شده در :2020/03/18 - 01:03|شناسه خبر: 46819 608 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه