امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۳:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فعالیت چه صنوفی از روز شنبه در کهگیلویه و بویراحمد از سر گرفته می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا برخی از صنوف و مشاغل همچنان تعطیل و حق فعالیت ندارند.

راه ملت: سالار حسین‌پور در جمع خبرنگاران به اقدامات واحدهای تولیدی با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: یک روز پس از شیوع این ویروس خط واحدی که محصولات آرایشی و بهداشتی تولید می‌کرد تولید ژل ضدعفونی را در دستور کار قرار داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واحد تولید الکل حدود ۱۰ سال در استان غیرفعال بود که بلافاصله راه‌اندازی شد و شخصا تامین مواد اولیه این واحدها را بر عهده داشتیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه واحدهایی ۲۳ فروردین نمی‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند گفت: طبق تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و مهدکودک‌ها، مراکز فرهنگی مانند سینما‌ها، تئاتر و فرهنگ‌سراها، مراکز ورزشی، اماکن مذهبی، فضاهای سبز، مبلمان شهری، مراکز گردشگری‌، خوابگاه‌ها، موزه‌ها و پانسیون‌ها و مراکز  تاریخی تا زمان تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ فعالیت ندارند و تعطیل هستند.

این مسوول عنوان کرد: در بخش اصناف فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به جزء فروشگاه‌های ارائه کننده کالاهای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز مردم، پاساژها و مجتمع‌های تجاری( به دلیل ازدحام رفت و آمد)، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، فست فودها به جزء بیرون‌برها با اولویت رعایت بهداشت، روز بازارها و نمایشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی و مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چای خانه‌ها همچنان تعطیل هستند.

حسین‌پور ادامه داد: صنوف و مشاغلی که در  این لیست نیستند می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه سازمان بهداشت کد بهداشتی دریافت کنند، لذا از صاحبان سایر صنوف و مشاغل درخواست می‌شود تا قبل از روز ۲۳ فروردین کد بهداشتی دریافت و پس از آن فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در مدت شیوع بیماری کرونا گفت: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم انجام شده و هر زمان نیاز بود وارد بازار می‌شود، ضمن اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد شده و می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ژل‌ و الکل تولیدی استان علاوه بر توزیع در خود بازار کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های قم و تهران هم ارسال شده در خصوص تفاوت قیمت‌ها گفت: هیچ تفاوت قیمتی در کالاهای تولید استان وجود ندارد، ژل تولیدی استان با قیمت ۳۰ هزار تومان  عرضه می‌شود لذا هرگونه افزایش قیمت یا عدم درج قیمت تخلف محسوب می‌شود که مردم چنین مواردی را گزارش کنند.

منتشر شده در :2020/04/10 - 09:04|شناسه خبر: 47741 1030 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه