امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۴:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده خبر داد؛

ابتلای ۵ عضو یک خانواده لنده ای به کرونا در مراسم عروسی+جزئیات

در جلسه اضطراری شورای سلامت شهرستان لنده جدیدترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا و مبتلا شدن پنج عضو یک خانواده در عروسی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ دهمین جلسه اضطراری شورای سلامت شهرستان لنده روز پنج شنبه به ریاست فرماندار و اعضای این شورا  در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه نورمحمد نعمتی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان بیماری کرونا گفت: عدم پایبندی برخی خانواده ها به رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه باعث افزایش بیماری در شهرستان لنده شده است.
 

وی افزود:متاسفانه در یک مراسم عروسی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پنج عضو یک خانواده به بیماری کرونا مبتلا شدند.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد:عروس و دامادها تا قبل از اجرای عقد و ازمایش حتما از زوجین تعهد گرفته می شود تا از تجمع و شلوغی پرهیز شود.
 

وی گفت:شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تا کنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده است ولی انتظار داریم سایر دستگاه های اداری و امنیتی و انتظامی همکاری مضاعف تری داشته باشند.
 

نعمتی گفت:تدابیر لازم برای اجرای سیاست های هوشمندسازی مرحله دوم نیز اجرایی شود.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: تا کنون ۲۲۳ آزمایش از افراد مشکوک گرفته شد که جواب ۲۱۸نفر دریافت شد که تعدادی نیز افزایش داشته ایم که از این تعداد ۵نفر نیز تا کنون بهبود یافتند.

در ادامه نیز سید خدادوست موسوی بااشاره به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی شهروندان و کسبه بازار گفت:در حالی که در کشور شاهد کاهش بیماری کرونا با رعایت اصول بهداشتی هستیم متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به پروتکل های بهداشتی باعث افزایش  بیماری کرونا در سطح شهرستان لنده شده اند.
 

وی افزود: اجرای طرح هوشمندسازی در مرحله دوم یکی از فرایندهای است که متاسفانه از سوی مردم چندان گرفته نمی شود.
 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: اجرای سیاست های سخت گیرانه، اطلاع رسانی از طریق بلندگو در دو نوبت صبح و عصر، گندزدایی روزانه معابر، تعطیلی مساجد و حسینه ها و اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی باید صورت گیرد.

وی در ادامه گفت:عابربانک ها، پمپ بنزین و فروشگاه ها باید سیاست های سخت گیرانه تری نسبت به اجرای گام دوم هوشمندسازی و سیاست های بازدارنده داشته باشید و اصناف در خصوص کسبه متخلف فورا برخورد قاطعی داشته باشد.

موسوی گفت: در بحث مراسمات عزاداری و عروسی باید محدودیت ها اعمال شود و صرفا مجوز تنها به کسانی داده می شود که فوت شده باشد و بدون تجمعات برگزارشود.
 

وی اظهارکرد:برخورد قاطع با برگزار کنندگان مراسمات عروسی به دلیل افزایش بیماران در عروسی ها و اگر قرار است عروسی صورت گیرد باید با رعایت اصول بهداشتی صورت گیرد.
 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:رصد کامل افراد مبتلا و اجرای قرنطینه خانگی افراد مبتلا در منزل که در صورتی که فرد مبتلا اقدام به رعایت اصول قرنطینه نکرد برابر قانون با دستور قضایی دستگیر شود.
 

وی تاکیدکرد: در شورای تامین نیز این مصوبه به تائید اعضا رسیده است که تا امروز ۱۴نفر مبتلا داریم که تا کنون۵نفر بهبود یافتند و مابقی همچنان درگیر بیماری هستند که ۵عضو از این تعداد در یک عروسی مبتلا شدند.
 

موسوی گفت: دهیاران نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی  در روستاها باید دقت لازم صورت گیرد.
 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف در رزمایش بزرگ کمک مومنانه باید از سوی همه مردم و مسئولان صورت گیرد تا اقشاری که از قبل این بیماری آسیب دیدند حمایت شوند.

منتشر شده در :2020/04/23 - 01:04|شناسه خبر: 48449 976 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه