امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۲۴:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ارتباط مستقیم با شبکه خبر:

بالاترین میزان بیماریابی و غربالگری را در سطح کشور داشته ایم/ روند ثابت شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۱۰ روز گذشته خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد روند ثابتی در شمار مبتلایان به کرونا ویروس داشته و افزایشی گزارش نشده است.

راه ملت: به گزارش راه ملت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه در ارتباط مستقیم با شبکه خبر افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از سوم فروردین ماه سال جاری بیماریابی فعال و افزایش نمونه‌گیری را مد نظر قرار داده و تا به امروز بیش از ۷هزار و ۲۰۰ نمونه از بیماران مشکوک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شاخص نمونه گیری در کهگیلویه و بویراحمد یک هزار نفر به ازای هر صد هزار نفر است، افزود: خوشبختانه توانستیم بالاترین شاخص نمونه‌گیری را در کشور به خود اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: افرادی که ناقل بیماری هستند، افراد دارای علائم بالینی، خانواده بیماران و افراد در تماس با بیمار را مورد تست و نمونه گیری قرار دادیم و سعی نمودیم از ایجاد خوشه های جدید جلوگیری نماییم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۹ بیمار در بیمارستان معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند ولی طی ۲۰ روز گذشته بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان ها نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد کمترین میزان مرگ و میر را در کشور داشته است، ابراز داشت: میزان مرگ و میر در این استان یک چهارم میزان کشوری و شیوع بیماری نیز ۴۰ درصد شیوع کشور است.

دکتر یزدانپناه گفت: در غربالگری مرحله اول و دوم نیز توانستیم با مجموع ۱۹۸ درصد، بالاترین میزان غربالگری را در کشور به خود اختصاص دهیم که منجر به شناسایی به موقع بیماران شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته، مابقی بیماران در منزل قرنطینه و درصد کمی نیز در نقاهتگاه ها تحت درمان دارویی قرار گرفته اند.

دبیر ستاد کنترل کرونا استان خاطر نشان کرد: طی جلسه ای که امروز با نماینده محترم ولی فقیه در استان داشتیم مقرر شد مساجد از فردا در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شده ولی نماز جمعه این هفته در مراکز شهرستان های برگزار نمی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین در پایان با اشاره به اینکه فاصله گذاری هوشمند در استان به نحو نسبتا مطلوب صورت گرفته است، گفت: توصیه می شود مردم از حضور در تجمعات پرهیز کرده و فاصله گذاری هوشمند را جدی بگیرند و شرایط را  عادی فرض نکنند.

 

منتشر شده در :2020/05/05 - 11:05|شناسه خبر: 49361 338 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه