امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۶:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تدوین بانک اطلاعاتی منابع آلاینده رودخانه ها و منابع تامین آب کهگیلویه و بویراحمد/وجود قبرستان های حاشیه شهر یاسوج از چالش های پیش رو منابع آب استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد،گفت: یکی از چالش های مهمی که  در حال حاضر وجود دارد وجود قبرستان های حاشیه شهر یاسوج است که می تواند باعث ایجاد آلودگی در منابع آب شود.

به گزارش راه ملت از یاسوج و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیبلویه و بویراحمد ظهر امروز نشست کارگروه کنترل کیفی آب استان  با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های عضو این کارگروه  و مدعوین در محل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

فیض اله پاسره در  ابتدای این جلسه با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی منابع آلاینده رودخانه ها و منابع تامین آب سراسر استان از اقدامات موثر کارگروه حفاظت کیفی استان بوده است اظهار کرد:  احداث سایت تفکیک زباله دوپشته دشتروم از جمله اقدامات خوبی بود که در حفظ محیط زیست این منطقه موثر است ولی می بایست با رعایت ضوابط فنی از ورود هرگونه شیرابه به منابع تامین آب جلوگیری شود.

رئیس کارگروه حفاظت کیفی منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مسائلی که شرکت آب و فاضلاب استان به جد در حال انجام آن است ارتقاء کیفی تصفیه خانه های فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه  هرجایی که شبکه فاضلاب اجرا شده است مشترک باید به شبکه فاضلاب متصل شود، عنوان کرد: در مناطق و محلاتی هم که شبکه فاضلاب اجرا  نشده است با هماهنگی  شهرداری مالک باید به احداث چاه ملزم شود تا از رها سازی فاضلاب به جداول سطحی و به دنبال آن تولید بوی نامطبوع جلوگیری شود.

پاسره تصریح کرد:  یکی از چالش های مهمی که  در حال حاضر وجود دارد وجود قبرستان های حاشیه شهر یاسوج است که می تواند باعث ایجاد آلودگی در منابع آب شود که جا دارد دستگاه های متولی با قدرت بیشتری در این زمینه حضور داشته باشند.

در ادامه نیز آرش مصلح با تقدیر از اعضای کارگروه حفاظت  کیفی منابع آب استان و با اشاره به اهمیت این کارگروه تصریح کرد: طی یک سال اخیر این کارگروه وزن و جایگاه خود را پیدا و مصوبات فنی خوبی اجرا کرده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصوبات این کارگروه باید با جدیت دنبال شود و هیچ طرح و پروژه ای نباید بدون مجوز این کارگروه اجرا شود.

وی یادآور شد: در زمینه ساماندهی قبرستان های بالا دست شهر یاسوج نیر تصمیماتی اتخاذ شده است که باید با قاطعیت اجرا و عملا جلوی توسعه این قبرستان ها و دفن اموات گرفته شود.

منتشر شده در :2020/08/16 - 04:08|شناسه خبر: 52979 333 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه