امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۳۷:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۳۸ هزار پرس غذای گرم و جیره غذایی بین نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان اطعام حسینی از عید قربان تاکنون ۳۸ هزار و ۱۳۹ پرس غذای گرم و جیره غذایی بین نیازمندان استان توزیع شد.

به گزارش راه ملت از یاسوج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جلسه ساماندهی اطعام نیازمندان در مرحله دوم رزمایش ایران همدل در قالب طرح اطعام حسینی با حضور نمایندگانی از چند دستگاه اجرایی ازجمله سپاه، دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان، سازمان تبلیغات، سازمان صمت و سایر دستگاه‌ها در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
علی‌اصغر قلی پور، قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: یکی از سنت‌های حسنه اسلامی برای ایجاد جامعه‌ای مؤمنانه با مردمانی همدل و همراه اطعام نیازمندان است که در قرآن کریم به این موضوع به‌عنوان یکی از روش‌های انفاق توجه ویژه دارد.
وی با اشاره به اینکه سنت اطعام نیازمندان از بدو تأسیس کمیته امداد تاکنون یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های خدمات‌رسانی در این نهاد است، افزود: در حال حاضر نیز با اشاره به‌فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده مواسات و همدلی، طرح اطعام نیازمندان این استان در این رزمایش در مرحله اول با مشارکت خیران و نیکوکاران اجرا شد.
قلی پور به مرحله دوم طرح رزمایش ایران همدل در قالب اطعام حسینی اشاره و بیان کرد: مرحله دوم این طرح از عیدغدیر امسال آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۸ هزار و ۱۳۹ پرس غذای گرم و جیره غذایی در قالب طرح اطعام حسینی بین نیازمندان استان توزیع شد، گفت: از این مقدار ۳۴ هزار و ۴۱۹ پرس غذای گرم بااعتبار ۶۶۵ میلیون تومان و مابقی در قالب جیزه غذایی خشک بوده است.
قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به کمک‌های مردمی در قالب رزمایش ایران همدل اشاره و بیان کرد: در این زمینه نیز از عید قربان تاکنون ۴۲ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان کمک‌های مردمی برای نیازمندان جمع‌آوری‌شده است.
وی بابیان اینکه ۲۵ درصد خانواده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: به دلیل مشکلات معیشتی تعداد نیازمندان استان به‌خصوص در ایام شیوع بیماری کرونا بیشتر شده است که این موضوع تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را برای یاری نیازمندان می‌طلبد.
قلی پور ضمن قدردانی از همه‌کسانی که در مرحله اول رزمایش ایران همدل به یاری نیازمندان شتافتند، گفت: از مردم خیر و نیکوکار استان و همه دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم که با مشارکت در طرح اطعام حسینی در این مرحله نیز یاریگر نیازمندان باشند.
ستار هدایتخواه دبیر کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از اقدامات این کانون در مرحله اول رزمایش ایران همدل ارائه داد و گفت: در مرحله اول ۱۱ هزار بسته معیشتی بااعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.
وی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان را بحث نان متبرک عنوان و بیان کرد: ۱۵۰۰ نفر از نیازمندان در استان شناسایی و کارت خرید نان برای سه ماه، روزی پنج هزار تومان با همکاری بنیاد کرامت رضوی و خیران نیکوکار در اختیار آنان قرار می‌گیرد که مددجویان تبصره ۱۴ کمیته امداد نیز شامل این مورد می‌شود.
شایسته ذکر است در پایان این نشست سایر اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص یکپارچه‌سازی کمک به نیازمندان در این مرحله پرداختند.

منتشر شده در :2020/08/24 - 04:08|شناسه خبر: 53333 449 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه