امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۰۱:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

احیا واحد اقتصادی پس از یک دهه/پاسخ مثبت مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برای احیای واحدهای تولیدی استان

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور به درخواست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر حمایت این صندوق در پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد قابل احیاء پاسخ مثبت داد.

به گزارش راه ملت از یاسوج، در سومین روز از هفته دولت طرح خط تولید و توزیع مواد شوینده بهداشتی و ضدعفونی به نمایندگی از طرح‌های اشتغال روستایی با حجم تولید ۱۰ تن، اشتغال ۱۲ نفر مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم با حمایت صندوق کارآفرینی امید و به صورت ویدئو کنفرانس توسط نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بهره‌برداری رسید.

ارسلان حسن‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید در همین خصوص گفت: تاکنون از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی بیش از ۱۱۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده که صندوق کارآفرینی امید در استان و کشور تسهیلات روستایی خوبی پرداخت کرده و جایگاه مناسبی دارد.

این مسوول با اشاره به پرداخت ۱۷ هزار فقره تسهیلات از رشد ۶ برابری در این حوزه خبر داد و گفت: صندوق ۶ هزار و ۲۶۵ طرح را مورد حمایت قرار داده که با حمایت از این طرح‌ها برای ۸ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

در ادامه سید حشمت‌الله صمیمی دوست ضمن قدردانی از مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: تنها مدیر ملی دولت تدبیر و امید که سالانه جهت پیگیری طرح‌ها و تامین مالی پروژه‌های اقتصادی به استان سفر کرده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بود که از دکتر نوراله‌زاده تشکر می‌کنم.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی هفته دولت اکثر طرح‌های و پروژه‌های افتتاحی با حمایت صندوق کارآفرینی امید به نتیجه رسیده است و این طرح بعد از یک دهه با حمایت صندوق به چرخه تولید بازگشت که علاوه بر ورود به بازار استان صادرات محصول مورد توجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: امسال قرار است ۲۵ واحد راکد احیاء و به چرخه تولید بازگردد و سرمایه‌های منجمد به مولد تبدیل شود که از صندوق کارآفرینی امید این درخواست را داریم که برای احیاء طرح‌های راکد و همچنین به سرانجام رسیدن طرح‌های مختلف در حوزه‌های صنعت و کشاورزی که پیشرفت بالای ۶۰ و ۷۰ درصد داشته باشند با پرداخت تسهیلات استان را یاری کنند.

این مسوول با بیان اینکه کارخانه خط تولید مواد شوینده پس از ۱۰ سال احیاء شد گفت: تاکنون از مجموعه ۲۵ واحد راکد ۷ واحد به چرخه تولید بازگشته و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال مابقی تعهد صورت گرفته انجام شود.

اما نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این آیین ویدئو کنفرانسی ضمن قدردانی از مجموعه استان گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حامیان جدی صندوق کارآفرینی امید بود و حمایت‌های کلانتری منجر به نتیجه رسیدن طرح‌های صندوق کارآفرینی امید شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: آماده همکاری با حوزه اقتصادی استان برای احیاء‌ طرح‌های راکد هستیم لذا معاون اقتصادی استانداری لیست این پروژه‌ها به همراه وضعیت و شرایط را به مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ارائه دهد.

وی عنوان کرد: تلاش ما در صندوق کارآفرینی امید حمایت از طرح‌هایی است که حداکثر تا تیر ماه سال ۱۴۰۰ و پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به دوره تنفس واحدهای تولیدی گفت: تا جایی که قانون اجازه می‌دهد کمک خواهیم کرد.کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های موفق صندوق کارآفرینی امید است و هر استانی بیشتر تلاش کند بیشتر حمایت می‌شود.

نوراله‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا بار دیگر به کهگیلویه و بویراحمد سفر کند.

منتشر شده در :2020/08/27 - 07:08|شناسه خبر: 53483 505 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه