امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۳۰:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تغذیه مبتلایان به کرونا از زبان رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مبتلایان جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی از عسل استفاده کنند، افزود: نان و غلات سبوس دار در برنامه غذایی این افراد فراموش نشود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکتر محمدمهدی بانشی در خصوص تغذیه افراد مبتلا به کرونا گفت: مبتلایان مصرف منابع ویتامین A مثل تخم مرغ، هویج، سبزیجات قرمز و نارنجی مثل فلفل دلمه ای قرمز و زرد را افزایش دهید.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مبتلایان جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی از عسل استفاده کنند، افزود: نان و غلات سبوس دار در برنامه غذایی این افراد فراموش نشود.

وی توصیه کرد: مبتلایان مصرف میوه و آبمیوه های تازه( آب هویج ، آب هندوانه ، آب کرفس ، آب گوجه فرنگی و .. )را افزایش دهند، در کنار غذا از سبزی و سالاد تازه، سیر ،فلفل دلمه ای و پیاز تازه استفاده شود.

وی ادامه داد: در میان وعده ها از مغزها ( گردو، بادام ، پسته و …) استفاده شود و از سوپ و آش داغ و تازه حاوی آب گوشت یا آب مرغ ،سبزیجات تازه و حبوبات استفاده کنند.

وی با اشاره به استفاده از روغن مایع شامل روغن کلزا، زیتون، افتابگردان و … استفاده کنید، گفت: مبتلایان به کرونا از  مصرف غذاهای سرخ شده، فست فودها ، سوسیس و کالباس ، انواع سس های چرب و  اجتناب کنند و تا زمان بهبودی از مصرف شیر و لبنیات بپرهیزند.

دکتر بانشی با بیان اینکه در صورت داشتن حالت تهوع از زنجبیل یا موز استفاده کنند، افزود: دمنوش های تازه همراه با زنجبیل را بطور روزانه استفاده کنید و از مصرف غذاهای چرب و سنگین، ماکارونی، پنیر پیتزا تا زمان بهبودی پرهیز کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطر نشان کرد: در برنانه غذایی مبتلایان به کرونا منابع پروتئین شامل انواع گوشت های تازه ی مرغ ماهی و گوشت قرمز، حبوبات ، تخم مرغ و مغزها گنجانده شود.

 

منتشر شده در :2020/09/06 - 02:09|شناسه خبر: 53978 363 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه