امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۰۰:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرانه دوره سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد هشت میلیون ریال است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه دوره سوادآموزی برای هر نفر در سال ۱۳۹۹ در این استان هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که به آموزشیاران پرداخت می شود.

به گزارش راه ملت از یاسوج،سید حمدالله خواهش نیک، اظهار داشت: امسال سرانه دوره های انتقال و تحکیم سواد برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال خواهد بود.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ بی سواد و کم سواد در سال ۱۳۹۹ در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این تعداد شامل ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار  و ۲۰۰ نفر در دوره انتقال و ۹۰۰ نفر نیز در دوره تحکیم سواد هستند.

خواهش نیک عنوان کرد: امسال ۲ هزار و ۶۶۴ سوادآموز کهگیلویه و بویراحمد در طرح نماز کلید بهشت، ۶۵۰ نفر در طرح حلقه های  کتابخوانی، ۱۲۰ نفر در دوره های آموزش رایانه و ۸۵۰ نفر نیز در مراکز یادگیری محلی زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی ابراز داشت: طول دوره سوادآموزی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد پنج ماه و به مدت ۴۰۰ ساعت و طول دوره انتقال نیز هفت ماه و به  مدت ۶۰۰ ساعت است.

خواهش نیک گفت: رعایت کامل نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کلاس های درس هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم  سواد در کهگیلویه و بویراحمد بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای این استان ضروری است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2020/09/09 - 12:09|شناسه خبر: 54138 270 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه