امروز :جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۰:۲۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وبینار برنامه مراقبت از گزش جانوران زهر آگین در یاسوج برگزار شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد، گفت: در سال ۹۸ میزان بروز عقرب گزیدگی در کشور ۷۲٫۱ در صدهزار نفر جمعیت گزارش شده که در استان این میزان ۱۹۱ در صد هزار نفر جمعیت بوده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: در سال ۹۸ میزان بروز مار گزیدگی در کشور ۹٫۱ درصد هزار نفر جمعیت گزارش شده و در استان ۲۳ در صد هزار نفر گزارش شده و از نظر رتبه استانی ششم هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت برگزاری این وبینار آموزشی گفت: آشنایی پزشکان و کارشناسان در خصوص اهمیت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهر‌آگین در نظام سلامت از اهداف اصلی برگزاری این برنامه بود.

وی با اشاره به آشنایی پزشکان و کارشناسان در مورد آخرین آمار عقرب گزیدگی و مارگزیدگی در کشور، استان و شهرستانها گفت: آشنایی پزشکان و کارشناسان در مورد استراتژی های سازمان بهداشت جهانی و اهداف برنامه کشوری پیشگیری از گزش جانوران زهرآگین دیگر هدف این وبینار بود.

بانشی با اشاره به آشنایی پزشکان و کارشناسان درمورد اپیدمیولوژی گزش جانوران زهرآگین گفت: آشنایی پزشکان ،کارشناسان در مورد علائم بالینی ،عوارض و درمان مارگزیدگی، مورد علائم بالینی ،عوارض و درمان عقرب گزیدگی و آشنایی پزشکان ،کارشناسان در مورد نظام مراقبت مرگ ناشی از گزش جانوران زهر آگین دیگر هدفی بود که در این وبینار دنبال کردیم.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آشنایی پزشکان و کارشناسان در مورد نحوه گزارش دهی و تکمیل فرمهای آماری مربوط به گزش جانوران زهرآگین از جمله عوامل برگزاری این وبینار بود که توسط دکتر مجید احمدی متخصص داخلی و فوکال پوینت برنامه گزش جانوران زهر آگین

داریوش بستام، کارشناس برنامه گزش جانوران زهر آگین در سالن اجلاس معاونت بهداشتی،پزشکان،کارشناس مسئول بیماریهای شهرستان و کارشناس برنامه گزش جانوران زهرآگین برگزار شد.

منتشر شده در :2020/09/09 - 10:09|شناسه خبر: 54154 377 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه