امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۴:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

 آغاز رسمی بهره‌برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج

رئیس دانشگاه یاسوج از آغاز رسمی بهره‌برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، “احمد عریان” در جلسه ی افتتاح و آغاز بهره برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج، افزود: با بهره برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج اتصال دانشگاه به شبکه ابررایانش ملی ممکن می شود که اتفاق مهمی در حوزه مجازی است.

وی اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از این طرح آموزش های مجازی که نیاز امروزی دانشگاه های کشور و استان است رونق بهتری می گیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: از زمان شروع بیماری کرونا، بیش از یک میلیارد تومان هزینه بهبود زیرساخت های مجازی دانشگاه شده است.
عریان ادامه داد: دانشگاه یاسوج اولین دانشگاه جنوب کشور است که پهنای باند بیش از ۱۱ گیگابایت را داراست و زیرساخت ها نیز به گونه ای است که تا ۱۰۰ گیگ نیز می تواند افزایش یابد.
وی با تشکر از حمایت های دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر علیخانی معاون وی، وزیر ارتباطات و معاون وی برای انجام این مهم در استان تشکر کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: استان برخوردار باید دارای دانشگاه برخوردار نیز باشد و اگر دانشگاه نیروهای توانمند و قوی به جامعه تحویل دهد رشد و توسعه استان را به همراه دارد.
عریان با ابراز تاسف از پسوند محرومیت که همراه نام استان آورده می شود، خاطرنشان کرد: همه مدیران در برابر این محرومیت مسئول هستند و باید برای رفع آن تمام تلاشمان را بکار بگیریم.
وی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای منابع مهمی دانست و بیان کرد: همه چیز آماده است که برای استان درآمدزایی ایجاد شود و باید دست به دست هم دهیم و با دلسوزی در جهت پیشرفت استان تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه یاسوج با ارائه پیشنهاداتی گفت: انتظار می رود که تجهیزات لازم تامین شود و این پهنای باند به طور ثابت و dedicated  باشد.
عریان افزود: از مسئولان انتظار داریم تامین پهنای باند مناسب برای دانشکده های نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام صورت گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: مطالبه گری و پیگیری رئیس دانشگاه یاسوج در زمینه افزایش پهنای باند در این دانشگاه باید الگو و سرمشقی برای مدیران باشد باید برای انجام یک کار پیگیری فراوانی صورت گیرد.
“جواد غلامپور” افزود: اگر زنجیره درخواست ها و پیگیری ها کامل نباشد نمیتوان خدمات مناسبی را دریافت کرد.
وی تصریح کرد: از آقای دکتر هاشمی معاون وزیر ارتباطات که روزانه پیگیر انجام کار بوده و در جریان پیشرفت کار قرار می گرفت نیز تشکر می کنم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در بازه زمانی تعریف شده و حتی در مدت کمتر توانستیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.
غلامپور در پاسخ به پیشنهادهای دکتر عریان به دو دانشکده اقماری دانشگاه یاسوج نیز گریزی زد و عنوان کرد: کار مطالعات افزایش پهنای باند و فیبرنوری دو دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام نیز شروع شده و امیدواریم در مدت زمان کوتاهی انجام شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با تبریک کسب مقام های ملی و بین المللی دانشگاه یاسوج به دکتر عریان گفت: انجام این کار مهم با قدرت چانه زنی و اعتبار رئیس دانشگاه یاسوج انجام شد و گام مهمی به جلو برای کاستن از محرومیت استان است.
“سید محمدهادی امیری” ادامه داد: افزایش پهنای باند دانشگاه فرصت مغتنمی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می دهد و این آمادگی برای انجام پروژه های دیگر در دانشگاه از سوی مخابرات استان نیز فراهم است.
مراسم افتتاح و آغاز بهره برداری از افزایش پهنای باند دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد.
گفتنی است با بهره برداری از این طرح، پهنای باند دانشگاه یاسوج به ۱۱.۲ گیگابایت افزایش می یابد که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۹۵۰۰ برابری را نشان می دهد.

منتشر شده در :2020/09/16 - 06:09|شناسه خبر: 54518 315 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه