امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۰۸:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طرح های توسعه گردشگری روستایی از اولویت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است/ اختصاص ردیف بودجه ملی به بلادشاپور/ هنرمندان صنایع دستی استان صاحب بازارچه دائمی می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: توسعه گردشگری روستایی و افزایش اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی از اهداف مهم ما است.

به گزارش راه ملت از یاسوج، مجید صفایی در نشست با خبرنگاران  و با اشاره به اعلام شعار جهانی از سوی سازمان جهانی گردشگری، افزود: 《گردشگری و توسعه روستایی》شعاری است که برای امسال نامگذاری شده است و ما نیز در راستای جلوگیری از مهاجرت ها و توسعه اشتغال گردشگر محور در مناطق روستایی استان اقداماتی انجام داده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: دو روستای “الگن و المور” شهرستان کهگیلویه در حوزه بوم گردی به ثبت رسیده اند.

صفایی با بیان اینکه می توان با تلاش و همراهی مردم یک اکو کمپ عشایری در منطقه شهنیز از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد ایجاد کرد، افزود: روستای زیبای دهنو نیز می تواند به یکی قطب های گردشگری در شهرستان بویراحمد تبدیل شود.

وی بر توزیع اعتبارات با محوریت شهرستان های ۹ گانه استان تاکید کرد و گفت: شاهد تحولات بزرگی در حوزه زیرساختی گردشگری استان خواهیم بود.

صفایی با اشاره به هدفگذاری طرح های گردشگری با محوریت روستایی، افزود: ۳۰ طرح در سال جهش تولید در استان مصوب شده که ۹ پروژه آن مربوط به حوزه گردشگری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: ۱۰۳ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری استان مصوب شده و تا دهه فجر امسال شاهد افتتاح پروژه های موزه یاسوج، تله کابین یاسوج، پارک آبی یاسوج، مجتمع آزادی باقری و چند پروژه در شهرستان های مختلف استان خواهیم بود.

صفایی با تاکید بر اینکه معرفی ظرفیت های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برای دعوت آژانس های گردشگری کشوری به استان برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی به برنامه ریزی های توسعه ای در حوزه سد از جمله سد چم شیر و چیتاب اشاره کرد و افزود: این استان دارای مناطق بکر و زیبایی هایی است که باید به جهانیان معرفی شود.

صفایی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد، اظهار داشت: تا کنون ۷۷۰ اثر به ثبت رسیده است.

وی از ردیف دار شدن بلادشاپور از محل اعتبارات ملی خبر داد و افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای حفظ، مرمت و نگهداری این بافت تخصیص یافت و مسجد مورک پس از مرمت و ساماندهی در اختیار هیئت های مذهبی قرار می گیرد.

صفایی ابراز کرد: با همکاری بنیاد علوی در حوزه شهرستان لنده پروژه موگرمون که جزو پروژه های جهش تولید است با یک تحول توسعه ای رو برو می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی از پایلوت شدن منطقه سادات محمودی در شهرستان دنا و چهار بیشه و بید زرد گچساران در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ هزار نفر به صورت مستمر مشغول فعالیت هستند.

وی از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در روزهای آینده در استان خبر داد.

صفایی در بخش دیگری از سخنانش از اینکه شهرداری یاسوج متولی نگهداری از آبشار یاسوج است ابراز گلایه کرد و گفت: اگر این مکان گردشگری در اختیار میراث باشد شاهد توسعه بهتر آن خواهید بود.

گفتنی است بعد از برگزاری نشست و پرسش و پاسخ خبرنگاران، از خبرنگاران فعال حوزه گردشگری استان تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است؛ خبرنگاران با همراهی مدیرکل و مجموعه میراث فرهنگی استان از دو پروژه گردشگری شهرستان بویراحمد بازدید کردند.

منتشر شده در :2020/09/28 - 04:09|شناسه خبر: 55315 235 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه