امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۴۱:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شایع ترین اختلال روانی افسردگی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه شایع ترین اختلال روانی افسردگی است که در بین زنان نسبت به مردان شیوع بالاتری دارد، خاطرنشان کرد: سلامت روان علاوه بر مشکلات خلقی به عوامل مختلف محیطی و اجتماعی از جمله بیکاری، طلاق، خشونت های خانوادگی و مشکلات اقتصادی نیز بستگی دارد.

نشست ویژه برنامه های هفته سلامت روان در یاسوج برگزار شد «دکتر بانشی» سلامت روان برای همه: با شعار جهانی سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا
هفته سلامت روان امسال با شعار «سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا»

به گزارش راه و ملت و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کعگیلویه و بویراحمد، دکتر محمد بانشی گفت: روز جهانی و هفته سلامت روان با هدف افزایش توجه و آگاهی بخشی درباره سلامت روان در بین مردم و مسئولان از ۱۸ تا ۲۴ مهر با شعار ۲۰۲۰ سازمان جهانی بهداشت «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر،

دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا» و هر یک از روزهای این هفته به یک نام نامگذاری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: روز جمعه ۱۸ مهر به نام « نقش زیرساخت های سلامت روان در شرایط کرونا و پساکرونا»

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اضافه کرد:شنبه ۱۹ مهر روز «متخصصین متعهد، مدافعان سلامت» و یکشنبه ۲۰ مهر روز «سیاستگذاران آگاه، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه سلامت روان» نام‌گذاری شده است.

وی عنوان کرد: دوشنبه ۲۱ مهر روز «نقش نظام مراقبت‌های بهداشت اولیه در دسترسی به خدمات سلامت روان، سه شنبه ۲۲ مهر روز «مشارکت سازمان های مردم نهاد، در ارتقاء سلامت روان جامعه» است.

دکتر بانشی یادآور شد: چهار شنبه ۲۳ مهر روز « نقش رسانه در تبیین وضعیت سلامت روان و انگ زدایی» و پنجشنبه ۲۴ مهر روز «بیمه مؤثر، دسترسی بیشتر به خدمات سلامت روان» نامگذاری شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان، بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت حدود ۲۳درصد جمعیت کشور به یکی از انواع بیماری ها و اختلالات روانی مبتلا هستند. اختلالات روانی طیف وسیع و متنوعی را از استرس و اضطراب خفیف تا افسردگی، اعتیاد و شیزوفرنی و جنون را شامل می‌شود.

دکتر بانشی با بیان اینکه شایع ترین اختلال روانی افسردگی است که در بین زنان نسبت به مردان شیوع بالاتری دارد، خاطرنشان کرد: سلامت روان علاوه بر مشکلات خلقی به عوامل مختلف محیطی و اجتماعی از جمله بیکاری، طلاق، خشونت های خانوادگی و مشکلات اقتصادی نیز بستگی دارد.

به گزارش وب دا: این نشست با حضور معاون بهداشتی، معاونین اجرایی، فنی و ، سایر گروه های تخصصی و به همت سید حبیب الله تقوی زاده کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات این معاونت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.


منتشر شده در :2020/10/05 - 09:10|شناسه خبر: 55602 375 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه