امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۱۱:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد: کوه مورد گچساران همچنان در آتش می سوزد/ درخواست کمک از مردم برای مهار آتش

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع آتش سوزی در کوه مورد گچساران خبر داد و گفت: برای مهار آتش به کمک نیروهای مردمی نیازمندیم.

به گزارش راه ملت؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری ضمن تایید خبر گفت:  از زمان خبر آتش سوزی در کوه مورد پاکوه گچساران، هماهنگی های لازم با فرمانداری شهرستان گچساران انجام شد   و فرماندار گچساران ومدیربحران این شهرستان  با هماهنگی های لازم و کمک سایر ادارات منابع طبیعی و آتش نشانی و مهمتراز همه همراهی مردم اهالی منطقه در حال کنترل  آتش هستند.

محمدی افزود: علی رعم همکاری های انجام شده در مهار آتش، همچنان به نیروهای مردمی ، طبیعت دوستان و ادارات ستاد بحران،برای مهار آتش سوزی نیازمندهستیم.

وی ابراز داشت: با عنایت به اینکه  عامل همه آتش سوزی های اخیر انسانی است از مردم خواست هنگام تفریح و گردش در کوه ها و مناطق بکر استان دقت بیشتری کنند و از پوشش گیاهی و درختان سبز و وسرمایه های سلامت انسانها مراقبت بیشتر نمایند .
وی افزود: متاسفانه از هفته پیش کوه پهن و کوه خامی گچساران نیز دچار حریق شد که در حال مهار آن هستیم.

محمدی نقش نیروهای بومی و محلی را در این مواقع موثر دانست و گفت: در هنگام بحران آتش سوزی های کوهستانی این افراد باشناختی که از مسیرهای کوهستانی دارند  نقش راهنما برای سرعت عمل بخشیدن به کار مهار آتش را ایفا می کنند.

کرمی از ساکنین منطقه کوه مورد  نیز گفت: با وجود آرامی هوا هر لحظه برگسترش آتش سوزی افزوده می شود.

این فرد گفت: این بخش از کوه  مورد که پوشیده از انبوه درختان بادام ،بنه ،وسایر گیاهان کوهستانی است با این حریق در حال سوختن هستند و متاسفانه چون سخت گذر نیز هست باید نیروها و امکانات بیشتری در اختیار داشت تا آتش سوزی به صورت کامل مهار شود.
گفتنی است؛کوه مورد ،در ۲۰ کیلومتری شهر دوگنبدان و منطقه پاکوه و ماهورباشت واقع شده است.

منبع: تابش آنلاین

منتشر شده در :2020/10/20 - 10:10|شناسه خبر: 56559 298 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه