امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۰:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اجرای طرح رایگان واکسیناسیون بروسلوز (تب مالت) جمعیت گاو و گوساله استان

طرح واکسیناسیون رایگان بروسلوز (تب مالت) در جمعیت گاو و گوساله کهگیلویه وبویراحمددر حال اجرا است.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ معاون سلامت دامپزشکی این استان با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان و از ابتدای آبان ماه آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد گفت: در این طرح ده هزار راس گوساله و ۱۶ هزار و ۵۰۰ راس گاو واکسینه می شوند.

 

دکتر جمشیدی با بیان اینکه مهمترین عامل پیشگیری از بروز این بیماری در میان جمعیت دامی، واکسیناسیون است افزود: علاوه بر واکسیناسیون، خونگیری نیز از جمعیت گاو و گوساله برای تشخیص سرمی بروسلوز انجام شد.

 

وی ادامه داد: تب مالت نوعی بیماری واگیر‌دار مشترک بین انسان و دام است که همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: شیوع این بیماری به دلیل افزایش مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه و علائم این بیماری در انسان تب مواج، عرق شدید، سردرد، ضعف، کاهش وزن، افسردگی، درد کمر، پشت و مفاصل است.

امید جمشیدی افزود: با توجه به این که انتقال عامل بیماری بروسلوز به واحد‌های دامداری به طور عمده از طریق خرید دام‌های جدید انجام می شود دامداران باید از خرید دام‌های بدون سوابق بهداشتی خودداری کنند.

دکتر جمشیدی از مردم خواست از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه استفاده کنند و در صورت استفاده از شیر خام، آن را قبل از مصرف به طور کامل بجوشانند.

منتشر شده در :2020/11/10 - 10:11|شناسه خبر: 57767 325 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه