امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۵۹:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تحلیلی بر سفر رئیس مجلس به استان؛

همه برای یکی ، یکی برای همه

در این شرایط با بیان نقطه نظرهای غیرواقع بینانه نمی شود درد و مشکلات ومحرومیت استان را از بین برد .

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: خدیجه ثنائیان زاده

“همه برای یکی ، یکی برای همه”
همانطور که می‌دانید، حوزه کار مجلس دارای ۲ بعد تقنینی و نظارتی است؛ در بعد تقنینی که شامل قانونگذاری می‌شود، حوزه عمل مشخص است اما در حوزه نظارتی که هم باید بر حسن اجرای قانون و هم بر عملکرد اجرایی دولتمردان نظارت داشته باشیم، بازدیدهای میدانی این کمک را می‌کند که از روند اجرای قانون و پیشبرد امور اجرایی دید و برداشت مشخص‌تری ایجاد شود. باید گفت سفرهای استانی فی النفسه زمینه حل مشکلات را فراهم میکند و موجب تعامل مستقیم و شناخت نزدیک مساله می شود.
آگاهی از وضعیت زندگی مردم، اجرای قانون و وضعیت اجرایی امور در شهرها و روستاهای دور و نزدیک کاملا در حیطه وظایف نظارتی نمایندگان تعریف می‌شود ، بنابراین زمانی که با شرایط ویژه کرونایی، مسئولین و رئیس مجلس در میان مردم می آیند و به صورت میدانی پیگیر مشکلات مردم می شوند، نقطه امیدی در مردم به وجود می آید وجای بسی خوشحالی است که مسئولین به بهانه کرونا د رقصرهای خود محبوس نمی شوند ، و از نزدیک با دغدغه ها، پتانسیل و شرایط استان ها و مردم آشنا می شوند.
مسئولان مانند پزشکان به صورت جهادی می بایست مشکلات مردم را مشاهده کنند تا بتوانند نسخه مناسب برای رفع دغدغه های مردم و حل معظلات استان ها بپیچند، و اینجا می توان اشاره کرد به این ضرب المثل “شنیدن کی بود مانند دیدن”، بنابراین (با مشاهده نزدیک شرایط استان ما مسئولان از محرومیت و مشکلا ت و همچنین ظریفت استان آگاه می شوند و این مهم می تواند زمینه چانه زنی برای پیگیری بیشتر دغدغه های مردم توسط نماینده محترم جناب سید محمد موحد را فراهم کند و فرصتی شود برای امتیاز گیری و حل معظلات)
لزوم حضور ناظر و قانون گذار در بطن جامعه زمینه جلب اعتماد مردم به مسئولان را فراهم می کند حضور رئیس مجلس در مناطق محروم با هدف پیگیری مطالبات مردم و ایجاد امید در آنها است. با تاکید بر نقش مجلس در تصویب لوایح، طرح ها و نقشی که در تدوین برنامه توسعه دارند، نمی‌توان در تهران نشست و گفت فلان پروژه در استان چگونه اجرایی می‌شود یا مشکل مردم در استان ما چگونه باید حل شود؟ یکی از مصادیق اتخاذ تصمیم درست، شناخت مشکلات می باشد، ارتباط موثر لازمه تصمیم گیری می باشد. سفر رئیس مجلس به استان ما اهمیت بازدیدهای نظارتی و آشنایی نزدیک با بافت های اجتماعی و فرهنگی بخش های مختلف استان را فراهم می کند و اطلاعات و داده‌های مهمی را در اختیار تصمیم سازان مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشکلات و رس

یدگی به مطالبات مردم و قانونگذاری و نظارت صحیح قرار می دهد.
سفرهای استانی واقعیت‌های هر منطقه را به روشنی مشخص و نیازها و چالش‌های موجود را عیان می‌کند، برای نوشتن برنامه توسعه ۱۴۰۰ نباید که آرزو نویسی شود بلکه باید برمبنای واقعیت و شرح حال میدانی و نیازهای مشاهده شده برنامه توسعه ریخته شود “دولت و مجلس باید برنامه ۵ ساله هفتم را طوری برنامه‌ریزی کنند که همه سطوح محلی، منطقه ای و ملی را شامل شود، باید احکام دقیق و مشخصی که به عینه به سرنوشت مردم توجه شود دراین برنامه نوشته شود تا احکام محلی منطبق با احکام منطقه‌ای و سپس با مسائل ملی تطابق داشته باشد”. در بازدیدها به شناخت بهتر دغدغه های مردم و نظارت دقیق در اجرای برنامه ها در راستای توسعه شرایط کمک می شود.
مخاطب نوشته حاضر افرادی هستند که به دنبال سنگ اندازی هستند و واکنش هایی به سفر رئیس مجلس به استان نشان داده اند،یاداور میشوم که سفر رئیس مجلس به استان یک سفر عمومی نیست که با حضور گسترده مردم همراه باشد بلکه با درک عمیق شرایط و با محدودیت های مصوب و احتمالی ستاد کرونا سفر ایشان به استان ما امکان پذیر شده است.

ما باید به دنبال واقع گرایی و بیان واقعیت ها باشیم و ریشه اصلی مشکلات را پیگیری کنیم با توجه به واکنش هایی که بنده از نماینده های سابق کهگیلویه دیده ام به نظر میرسد که به دنبال حل مشکلات مردم نیستند و بیشتر به دنبال بزرگ نمایی تصویری از خود در ذهن مردم هستند، هر چند که پیگیری های نماینده محترم حاج سید محمد موحد برکسی پوشیده نیست و مردم شاهد تلاش های شبانه روزی ایشان در پیگیری مسائل شهرستان هستند، بنابراین بزرگواران عزیزی که نگران مردم هستید به جای تقابل در برابر نماینده، در میدان عمل در کنار ایشان باشید، آن هم نماینده ای که صورت قاطع و با انتخاب حداکثری قریب به ۷۵هزار نفر روانه مجلس شده اند .

در این شرایط با بیان نقطه نظرهای غیرواقع بینانه نمی شود درد و مشکلات ومحرومیت استان را از بین برد .

در پایان لازم است بار دیگر این مطلب را یادآور بشوم که ما نمی‌توانیم به هر کنشی که از سوی یک مسئول یا چهره سیاسی صورت می‌گیرد، برچسب انتخاباتی بزنیم‌ و در سایه این گمانه زنی ها بخواهیم خود را نمایش بدهیم. نظارت یکی از بخش‌های اصلی ‌وظایف نمایندگی است‌.

رئیس مجلس یا هر مسئولی که امکان حل مسئله‌ای را با حضور در منطقه‌ای دارد، باید در راستای انجام وظیفه به آن عمل کند و اگر از این امکان بهره نبرد، در ایفای وظایفش کوتاهی کرده است، لذا در راستای عزت و توسعه شهرستان کهگیلویه بیاید همه باهم دست به دست هم دهیم و درکنار نماینده محترم برای پیشرفت شهرستان و کاهش دردهاو دغدغه ها از فرصت ها بهره لازم راببریم.

منتشر شده در :2020/11/16 - 02:11|شناسه خبر: 58060 772 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه