امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۷:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری باشت

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان، گفت: طرح‌های آبخیزداری شهرستان باشت بالای ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

به گزارش راه ملت، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در بازدید از طرح‌های آبخیز داری شهرستان باشت با بیان اینکه در استان ۴۵ طرح آبخیزداری از نوع سازه‌های سنگی ملاتی با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان درحال اجرا است، گفت: ۱۲ طرح آن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان درشهرستان باشت است و این طرح‌ها درحال اجرا و بالای ۸۰ درصد پیشرفت کاری داشته است.

غلامحسین حکمتیان هدف از اجرای پروژه‌های سنگی ملاتی دراستان را جلوگیری از کنترل روان آبها، کاهش فرسایش خاک، افزایش سطح آب‌های زیر زمینی برشمرد و افزود: اجرای این طرح‌ها درشهرستان باشت به موضوع توسعه باغ‌ها خیلی کمک کرده است و همین طرح‌ها از سیلاب‌ها جلوگیری کرد ومانع خسارت شد.
فرماندار شهرستان باشت نیز گفت: شهرستان باشت تقریبا نیمه کوهستانی وبارش‌های باران هم در این شهرستان بصورت سیل آسا هست و باعث خسارت به زیر ساخت‌ها می‌شود.

مسعود حسینی افزود: طرح‌های زیادی دراین زمینه توسط منابع طبیعی به بهره برداری رسیده است مانند سدخاکی آبدهگاه، سد‌های خاکی ملاتی درحوزه پشت کوه، خان احمد ها، بوستان، چاه تلخ و همچنین روستاه‌های بخش مرکزی بوده است که کمک کار خوبی دربحث ذخیره سازی آب بوده است.

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته بارندگی وسیل خسارت زیادی خصوصا به پل‌ها وارد کرده که با احداث چنین سد‌هایی مشکل رفع شده و به راحتی قابل کنترل وهدایت است.

معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان هم گفت: از سال ۱۳۹۷ تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل‌ها درحوزه آبخیزداری ارائه داده شد و با احداث این سازه‌های سنگ ملاتی به صورت جامع، همه عوامل اکوسیستم حوزه آبخیز در نظر گرفته شد.
خدابخش جنگلی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان باشت درموقعیت سیل خیزی و در مجاورت دو سد بزرگ کوثر و چم شیر قراردارد، توانستیم عوامل سیل راکنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منتشر شده در :2020/11/17 - 10:11|شناسه خبر: 58177 266 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه