امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۲۴:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

همایش تجلیل از موتورسواران قانونمند در شهر چرام برگزار شد

به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل همایش تجلیل از موتورسواران قانونمند در شهر چرام برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ رئیس پلیس راهور شهرستان چرام گفت: به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل و در راستای ایمنی راکبان موتورسوار با همکاری اداره حمل و نقل جاده‌ای در این برنامه به تعدادی از موتورسواران قانونمند شهرستان چرام کلاه ایمنی اهداء شد.
سرهنگ افسری با اشاره به اینکه یکی از عوامل فوت راکبان موتورسیکلت استفاده نکردن از کلاه ایمنی است، افزود: باور داریم در صورت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی حوادث و سوانح ترافیکی به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: در تصادفات جاده‌ای سه عنصر وسیله نقیله، جاده و خطای انسانی نقش موثری دارند.
محمدی افزود: از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان به عنوان هفته ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده که یک روز آن به عنوان روز ایمنی موتورسواران نامگذاری شده که نشان دهنده نقش مهم موتورسواران در عرصه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش زیادی از فوتی‌های ناشی از تصادفات مربوط به موتورسواران است، گفت: در کشور ما بیش از ۴۰ درصد تصادفات در مجموع عابران پیاده و موتورسواران هستند.
محمدی با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها دارای کمترین حفاظ ایمنی هستند، افزود: این وسیله بیشتر برای جابجایی درون شهری طراحی شده، اما در معابر برون شهری نیز به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تعداد یکصد و یک نفر در تصادفات راه‌های برون شهری و جاده‌ای جان خودشان را در تصادفات از دست داده اند که ۱۰ درصد این تعداد مربوط به موتورسواران بوده است.
محمدی گفت: پارسال در طول ۷ ماهه اول سال ۱۴۰ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند که حدود ۳۰ درصد کاهش تلفات را داشتیم.

وی دلایل کاهش تلفات جاده‌ای امسال را به دلیل ایمنی‌ها انجام شده و کاهش عبور و مرور ناشی از بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال مقام دوم را در کاهش تصادفات جاده‌ای داشتیم.
محمدی ادامه داد: در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های استان ۲۰ درصد کاهش تردد داشتیم.

منتشر شده در :2020/11/19 - 03:11|شناسه خبر: 58278 442 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه