امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۹:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بسیج، نامی به عظمت تاریخ

بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

به گزارش راه ملت؛ به نقل از مفدا یاسوج؛ هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است. گمان غلطی است اگر بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم. بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی حضرت امام خمینی رحمه الله و عدالت خواهی میلیون ها انسان باایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

بسیج ای ((بای)) نامت بیمه عشق

بسیج ای ((سین)) نامت سیره عشق

بسیج ای ((یای)) نامت یکه تازیست

بسیج ای ((جیم)) نامت جان فشانی است

با عرض تبریک هفته بسیج بر تمامی بسیجیان جان بر کف و ولایتمدار.

 بسیج نوشداروی متبرکی از چشمه سار زلال ولایت فقیه است که در روز پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی در جهت اعتلای فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) پایه ریزی شد.

اگر چه در طول دوران فعالیت خود به الفاظی چون ایثار و فداکاری و حضور مقتدرانه مزین گشته است اما به راستی که این الفاظ هرگز قادر به بیان آنچه بر بسیجیان عزیز ما گذشت نخواهد بود.

بسیجی کسی است که نورش خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه ها را، بی نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را، و شهره اش تمام اسطوره ها را خجل کرده است.

تپش قلب بسیجی هنوز در پشت خاکریزهای شلمچه، در تلاطم امواج اروند، در زیر سنگرهای فرو ریخته، در کنار تانک های نیمه سوخته و در انحنای نگاه های منتظر یک مادر چشم به راه، شنیده می شود.

بسیج بر گرفته از معصومیت و پاکی قطرات اشک مادری است که دفاع از دین و کیان خود را به خاک پاک وطن می چکاند تا با خون بسیجی در هم آمیزد و نهال نوپای انقلاب را در میان هجوم عقاید شوم و پلید دشمنان دیرینه اسلام آبیاری کند.

بسیج تبلور حضور باصلابت و مقتدرانه جمعیت مخلص و باایمانی است که با تکیه بر مراد واقعی خود یعنی امام علی (ع) کمر همت بر ریشه کردن ظلم و جور و ستم ظالمان و زنده کردن کرامت انسانی در دورانی که فساد و تباهی افتخار بزرگ اریکه نشینان شرق و غرب است، بسته اند. 

بسیجی را باید با یاد پلاک های تیر خورده معنا کرد. بسیجی یعنی عطش فرو نشسته حسین (ع) که ایمان را قوی تر، عزم را راسخ تر و اراده را برای قدم گذاشتن در راه همه نیکی ها محکم تر می گرداند. بسیج یعنی انحنای ذوالفقار علی (ع) که به هنگام اجرای عدالت الهی از هیچ ذره ای فرو گذار نمی شد.

اگر چه بسیجیان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با فداکاری هایی که در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است نقطه عطفی را در تاریخ سراسر التهاب جمهوری اسلامی به جا گذاشت اما پس از آن نیز در عرصه های مختلفی با حضور پررنگ خود موجب حیرت جهانیان و افزایش خشم و فرومایگی دشمنان اسلام شده است.

اگر پس از دوران دفاع مقدس دشمن به ترفندهایی از قبیل تهاجم فرهنگی، اختلافات سیاسی، اضمحلال غیرت و تعصب انقلابی مردم شریف ایران، تلاش در جهت ترویج اسلام آمریکایی و … متوسل شد اما این چشمان نافذ و بیدار بسیجی بود که توانسته است همه رنگها را با آب زلال ایمان و تقوا خویش بشوید.

ما همه سرباز و فدایی ولایت 

تشنه سر کشیدن جام شهادت

سید علی نائب صاحب الزمان است

ولایتش برای اهل دل عیان است

بسیجی احمد جاودانه 

مدیر مفدا شعبه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

منتشر شده در :2020/11/25 - 02:11|شناسه خبر: 58610 226 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه