امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۸:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کاشت نهال در ۱۵۰۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات کاشت درخت در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل های استان با مشارکت طبیعت دوستان آغاز شد.

به گزارش راه ملت؛ غلام حسین حکمتیان در حاشیه کاشت نهال در منطقه پشکان گچساران در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در جنگل های هریک از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار نهال غرس می شود.  

وی بیان کرد: این نهال ها از گونه های سازگار با منطقه شامل کنار و اکالیپتوس در جنگل های آسیب دیده از بلایایی مانند آتش سوزی غرس می شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تامین نهال، کاشت با مشارکت طبیعت دوستان و حفاظت از مراحل توسعه جنگل های دست کاشت در استان است.

به گفته حکمتیان پیشگیری از آثار مخرب سیلاب ها، کاهش فرسایش خاک و تلطیف هوا به ویژه در مناطق گرمسیری و در شهرستان هایی که پدیده ریزگرد هوا را تحت تاثیر قرار می دهد از پیامد های توسعه جنگل ها و مراتع است.

وی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته یکهزار میلیارد ریال برای احیای جنگل و مراتع و همچنین احداث سازه های آبخیزداری در استان هزینه شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: پارسال احیای جنگل ها و مراتع در قالب کاشت نهال، بذر و گیاهان دارویی در سطح ۹ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان انجام شد.

وی بیان کرد: امسال نیز احیای پنج هزار و ۷۰۰ هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال هم ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های منابع طبیعی استان ابلاغ شده است.

حکمتیان با اشاره به آتش سوزی های گسترده جنگل و مراتع حضور میدانی فرماندار گچساران و مشارکت مردم در این حوادث را ستودنی دانست.

فرماندار گچساران نیز در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه جنگل ها ومراتع زیرساخت توسعه پایدار هستند از همه شهروندان خواست برای حفظ این سرمایه های خدادادی مشارکت کنند.

علی خوان پایه افزود: تجربه نشان داده هر اقدامی که شهروندان در آن مشارکت داشته اند موفقیت آمیز بوده است.

وی تاکید کرد: هر شهروند می تواند با غرس یک نهال یا بذر و یا گزارش تخلفات در منابع طبیعی چون قاچاق چوب یا آتش سوزی در صیانت از عرصه های طبیعی سهیم شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل است.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2020/12/08 - 10:12|شناسه خبر: 59014 307 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه