امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۰۵:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌کهگیلویه خبر داد:

کشف اشیاء تاریخی مربوط به دوره قبل از اسلام در کهگیلویه

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌کهگیلویه از کشف و ضبط اشیای تاریخی دوره قبل از اسلام در این شهرستان خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ حشمت الله باقری در این خصوص اظهار داشت: با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت و همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان، اعضای باند قاچاق اموال تاریخی – فرهنگی دستگیر و تعداد ۵ قطعه شی تاریخی با قدمت از قبل از اسلام کشف و ضبط شد.

وی افزود: یگان‌حفاظت شهرستان کهگیلویه در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش قریب الوقوع اشیای تاریخی در شهرستان، با همکاری نیروی انتظامی و انجام تحقیقات گسترده ضمن بررسی و احراز صحت خبر نسبت به شناسایی محل اختفای افراد مرتبط اقدام کردند.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌کهگیلویه اضافه کرد: ۴ نفر از اعضای باند قاچاق اشیای تاریخی دستگیر شده و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.
وی بیان کرد: از این افراد یک قطعه پی‌سوز با دسته، یکبازو بند دارای تزیینات سنگی، یک قطعه شی مفرغی، یک قطعه شی قندان تاریخی کشف و ضبط شده است.
منتشر شده در :2021/01/07 - 01:01|شناسه خبر: 60029 777 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه