امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۴:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

قصه پر غضه سرباز خدا/ الماسی که از بغداد به آسمان رفت

سردار حاج قاسم سلیمانی دلیر مرد و یک فرمانده شجاع که در یکی از شب های عملیات برای همیشه به دیدار معشوق خود شتافت و آن پدیده نظامی در جایگاه شهید با معبودش ملاقات کرد.

به گزارش راه ملت؛ ۲۰ اسفندماه یک هزار و ۳۳۵ آسمان قنات ملک کرمان آبی تر از همیشه بود و صدای گریه های نوزادی تازه متولد شده در خانه همسایه به گوش می رسید نامش را قاسم گذاشتند.
قاسم بزرگ شد و راهی کرمان از همان بدو تولد می‌شد در رخسارش دلاور مردی را مشاهده کرد و کسی نبود که تنها فرمانبردار باشد بلکه او فرمانده زاده شده بود.
فرزندی از دیار لر که بنایی را نیز تجربه کرده بود و با شغل پیمانکاری نیز بیگانه نبود.
از همان جوانی روحیه انقلابی داشت و آغاز آشنایی اش با شهید کامیاب زمینه فعالیت های انقلابی و نظامی را برای او فراهم کرد.
به دلیلم مهارت های نظامی و شم سیاسی که داشت به سرعت رده های نظامی را طی کرد و به دردانه رهبری تبدیل شده بود.
به سنت پیامبر در عنفوان جوانی ازدواج می کند و پس از مدتی به عضویت سپاه افتخاری در می آید و پس از تشکیل سپاه پاسداران جزو اولین افرادی است که به این سازمان انقلابی می پیوندد.
شهید سلیمانی همواره در زادگاهش کرمان به خدمت خلق می پردازد و سال ها در کسوت یک نظامی خدمت می کرد.
در بحبوحه جنگ ایران و عراق فرمانده سپاه قدس کرمان می شود و همچون سایر شیرمردان ایرانی در مقابل دشمن بعثی به دفاع از خاک و ناموس می پردازد.
نام سلیمانی بر سر زبان ها بود و همواره نقش کلیدی در عملیات های مختلف بر عهده داشت.
علاوه بر حضور در عملیات های مختلف در عملیات های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج به عنوان فرمانده نقش‌ آفرینی کرد.
آثار جراحات این عملیات ها تا زمان شهادت همراه و همراز سردار بی سر بودند.
سردار سلیمانی نه تنها در جنگ تن به تن با دشمن بعثی حافظ وطن بود بلکه پس از پایان جنگ در سنگری دیگر به مقابله با دشمنان آزادی و سربلندی ایران پرداخت.
سردار سلیمانی این بار در سنگر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر زالویی که خون جامعه را می مکید به مقابله با این افراد پرداخت و امنیت مناطق شرقی کشور را در برابر اشرار برقرار کرد.
سردار سلیمانی فرماندهی بود که از سال ۷۶ تا پایان زندگی سراسر پرافتخارش به مدت ۲۲ سال فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود فرماندهی که استراحت و خواب را بر خود حرام کرده بود و در این جایگاه همواره حافظ منافع ایران در برابر هر نیروی بیگانه ای بود از حضور و مقابله با طالبان تا نابودی داعش برای سربلندی ایران و ایرانی و جهان اسلام تا پای جان دفاع کرد.
تا جایی که مقام معظم رهبری او را ” شهید زنده” نامید و دو سال پیش نیز ” نشان ذوالفقار” را از دستان رهبری دریافت کرد.
قاسم سلیمانی چنان در کار مهارت داشت که در عراق با نام “ژنرال بی سایه” مشهور بود و بسیاری از رسانه های دنیا او را شخص اول خاورمیانه می دانستند.

نه تنها خاک عراق بلکه خاک لبنان و سوریه با سردار سلیمانی بیگانه نبودند و این فرزند بزرگ ایران برای رهایی منطقه از دشمنان از جان خود برای حفظ اسلام در این کشورها گذشت.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ خبری مثل بمب در سراسر جهان منتشر شد سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در یک حمله تروریستی به شهادت رسید خبر شوکه کننده و دردناک بود اما سردار نام آور ما حتی پیکرش نیز رازی با خود همراه دارد و پیکر بی سرش یادآور واقعه عاشورا بود و نهضتی که باید ادامه یابد.
انگشتر سردار و خونی که بر زمین فرودگاه بغداد جاری شد نشان دهنده این است که لاله هایی باید دوباره رویش کنند و این بالندگی تا طنین انداز شدن آهنگ اسلام در سراسر جهان ادامه یافته و سربازان سلیمانی نیک می دانند که فرمانده دل ها از فردوس نظاره گر جان فشانی آنها خواهد بود.
سلیمانی یک نام نیست بلکه یک نهضت است و دشمنان ایران باید بدانند که فرودگاه بغداد آخرین مقصد سلیمانی نیست هر ایرانی که سلیمانی است و مقصد پیروان مکتب سلیمانی گسترش آزادی و صلح در سراسر جهان است.
ما همه سرباز سلیمانی هستیم و با خدای خود عهد می بندیم که تا پای جان حافظ آرمان های سردار دل ها و مکتب عاشورایی هستیم.

نگارنده: سیده زهرا موسوی

منتشر شده در :2020/12/27 - 03:12|شناسه خبر: 60502 304 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه