امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۵:۱۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دیدار مدیر کل اوقاف استان با فرماندار کهگیلویه

مدیر کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد با فرماندار کهگیلویه دیدار و گفتگو کرد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ صبح امروز مدیر کل اوقاف طی یک نشست با فرماندار کهگیلویه پیرامون مسائل و مشکلات این سازمان در کهگیلویه دیدار و گفتگو کرد.

 

فرماندار کهگیلویه ضمن گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه اقدامات سازمان اوقاف باید در راستای مشارکت جامعه قلمداد شود تاکید کرد :این نهاد در اجرای برنامه های فرهنگی خود این موضوع را اولویت قرار دهد.

 

وی با اشاره به نقش وقف در ترویج فرهنگ تاکید کرد :عمل وقف زمینه توسعه کمک های خیرخواهانه و تعدیل ثروت را در جامعه گسترش می دهد.

 

دارا کریمی نژاد با بیان اینکه حفظ اماکن متبرکه و اثار باستانی مذهبی بعنوان بخشی از هویت ملی مذهب کشور مان ضروری است تصریح کرد :اینگونه اماکن اثار باستانی تاریخ ایران است وامروز حفظ این اثار مذهبی بعنوان بخشی از تمدن فرهنگ اسلامی لازم است که تلاشی جدی بعمل اید تا این آثار از بین نرود.

 

جنتی مدیر کل اوقاف نیز با اشاره به اینکه در رسیدگی به برخی اماکن مذهبی که سبقه تاریخی دارند با میراث فرهنگی اختلافاتی وجود دارد افزود :ساخت و ساز و تعمیر این اماکن از سوی میراث فرهنگی محدودیت ایجاد شده است که امید می رود جهت حفظ این ابنیه نسبت به رفع معارضت تلاش شود.

 

وی از ساخت زائر سرای امامزاده آقا میر خبر داد و گفت در صورت همکاری میراث امامزاده جعفر نیز در اولویت ساماندهی قرار می گیرد.

 

لازم به ذکر است تاکنون ۴۶۷موقوفه در شهرستان کهگیلویه ثبت شده است که از این امار دو مورد موقوفه منفعتی تجاری می باشند .

بعد از این نشست با حضور مسئولان امر یک موقوفه تجاری در مرکز شهر دهدشت توسط دو خیر تهرانی به سازمان اوقاف کهگیلویه اهدا شد .

منتشر شده در :2021/02/03 - 07:02|شناسه خبر: 61069 865 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه