امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۳:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرماندار بویراحمد: نیروی انسانی کارآمد مهم ترین ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد / استان سومین تولید کننده عسل در کشور / لوداب مستعد تبدیل به منطقه گردشگری است

فرماندار شهرستان بویراحمد ضمن وجود برخی مشکلات از جمله ضعف آنتن دهی مخابراتی، اینترنتی و تلویزیون دیجیتال در بخش لوداب، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های گردشگری این منطقه و با کمک دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان زمینه اشتغال جوانان و رونق گردشگری لوداب را فراهم کرد.

امروز با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، حسین کلانتری استاندار، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، حاجی زاده معاون عمرانی استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان  ۳۵هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم شده در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

شاهرخ کناری در حاشیه این آئین و در جمع مردم روستای آب مورد بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: مرکز استانی که قبل از انقلاب یک دانشگاه نداشت امروز ۴۰ هزار دانشجو و ۴۰۰ دانشجو دکتری و پسا دکتری دارد.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه یاسوج همچون نگینی است، عنوان کرد: در گذشته پزشکان هندی در این استان کار می کردند اما امسال و به ویژه در ۸ ساله دولت تدبیر و امید خدمات بهداشت و درمان دو برابر گذشته است.

وی بیان کرد: علی رغم نوپا بودن مراکز بهداشت و درمانی استان شرایط بدی نداریم و پدر پیوند کبد ایران پروفسور ملک حسینی فرزند این دیار است.

کناری اظهار داشت: قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر جاده آسفالت نداشتیم اما امروز ۸۰ کیلومتر از جاده های منتهی به یاسوج چهارخطه است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه گازرسانی استان با میانگین کشوری برابر است.

کناری با ابراز خرسندی از اینکه حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان نداریم، بیان کرد: دانشمندان مرکز استان جزو ۲ درصد دانشمندان شاخص جهان قرار گرفته اند.

فرماندار بویراحمد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت نیروی انسانی توانمند است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی بیان کرد: ۱۴۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در ۵۷۹ روستای دارای سکنه زندگی می کنند.

کناری گفت: این استان دارای ۱۰ درصد روان آب، ۲۰ درصد جنگل و تولید کننده ۱۲۰۰ تن عسل و سومین تولید کننده عسل در کشور هستیم.

وی با اشاره به وجود۴۰۰ گونه گیاهی و ۴۶ گونه بومی در استان، بیان کرد: وجود خاک حاصلخیز ابن منطقه مستعد گردشگری است.

کناری خاطرنشان کرد: در یک دهه گذشته جمعیت لوداب کاهش یافته بود اما کنون شاهد مهاجرت معکوس به این بخش هستیم‌.

وی بر ضرورت احداث درمانگاه شبانه روزی در این بخش تاکید کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی و مشکلات مخابراتی از دیگر مشکلات مردم این منطقه است.

کناری احداث یک باب مدرسه ۶ کلاسه با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، افتتاح مدرسه روستای آب بهاره لوداب، تجهیز درمانگاه لوداب با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان و….را از جمله پروژه های دهه فجر بخش لوداب برشمرد و افزود: تکمیل آبرسانی به چین لوداب به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منتشر شده در :2021/02/04 - 09:02|شناسه خبر: 61103 331 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه