امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۱۰:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان کهگیلویه چه گذشت؟

بیست و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه با دستور کار بررسی اخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان صبح امروز برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ در ابتدای این نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه ضمن اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در سطح شهرستان کهگیلویه افزود: بررسی آمار تعداد بیماران سرپایی و بیماران بستری در بخش های کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت حاکی از وقوع روند صعودی آماربیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سطح شهرستان می باشد.

طیب زادگان اظهار داشت: ساده انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط عموم مردم، برگزاری اجتماعات و شرکت در مراسمات شادی و عزا و همچنین کم شدن توجه عمومی به استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی فرد با دیگران از جمله مهمترین عوامل تشدید کننده انتشار بیماری کرونا در سطح شهرستان کهگیلویه می باشد.
ایشان افزودند: برگزاری تعدادی گردهمایی توسط ادارات و نهادهای شهرستانی نیز با عناوین مختلف نیز طی یک ماهه اخیر علیرغم تذکرات جدی ستاد مقابله با کرونا موجب گردیده تا نگاه عمومی مردم نیز به تبع برگزاری چنین گردهایی هایی به سمت ساده انگاری رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا معطوف شود که برخورد قاطع ستاد کرونا با این امر را می طلبد.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن بحث بیماریابی، رهگیری و بستری مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح شهرستان کهگیلویه از نخستین روزهای شیوع این ویروس، بیان داشت: استفاده از روش “برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل های بهداشتی” مورد تایید حوزه سلامت نمی باشد و اصولا ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اصل برگزاری تجمعات به هر عنوانی مخالف می باشد، زیرا سلامت مردم در اولویت تمامی امور می باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست  ضمن انتقاد از عدم برخورد با خوانندگان و تیراندازان مراسم های عزاداری و شادی گفت: برخی تصور می کنند اینکه دیگر خواننده یا تیراندازی در مراسمی نباشد، پروتکلهای بهداشتی رعایت شده است.
ایشان افزودند: متاسفانه در سطح شهر برخی از دفاتر ثبت و ازدواج به شکلی تالار مانند و علارغم هشدارهای قبلی با سلامت مردم بازی می کنند و بدون هیچ توجهی مراسمات شلوغ و به همان شکل قبل از کرونا برگزار می کنند.
وی ضمن هشدار به ادارات و مدیران آنها اظهار داشت: از مدیران خواهش می کنم کار را رها نکنند زیرا وقتی ادارات پای کار بودند و برخوردها قانونی و جدی دنبال شد، مردم نیز همپای آنان همراهی کردند.
جناب سرهنگ محقق زاده در ادامه از پای کار بودن تمام وقت این ارگان در مقابله کرونا گفت و تاکید کرد: ما تا آخرین روز مبارزه با کرونا همراه شبکه بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هستیم، چه در بحث تبلیغات و چه در بحث نیروی انسانی آمادگی خود را اعلام می کنیم.
دادستان شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه از امروز با تمام مکان هایی که قوانین کرونایی را رعایت نمی کنند، با همکاری نیروی انتظامی برخورد قاطع تری را خواهیم داشت گفت: ما با هر فرد و یا مکانی که تهدیدی برای سلامت دیگران باشد مانند قبل مطابق با قانون عمل خواهیم کرد.
آقای سعادتیان افزود: تا کنون کافه باغ ها، و حتی دفاتر ثبت ازدواج در سطح شهر و حومه بنابر قانون، پلمپ شده اند ولی متاسفانه بعد از طی مراحل قانونی و زمان سپری شده از حکم با روی کار آمدن، دوباره وضعیت به همان شکل قبل برگشته است.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در ادامه جلسه ضمن تاکید بر ضرورت عملیاتی کردن سریع تمامی مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اظهار داشت: بخشداران در تمامی بخش ها، در صورتی که تجمعات مبتنی بر عزا یا شادی با حضور مداحان و یا ارگ نوازان روند افزایشی داشته باشد و کنترلی در این زمینه صورت نگیرد منتظر اقداماتی در راستای اصلاح مدیریتی این موضوع در بخش مربوط به خود باشند.
دکتر دارا کریمی نژاد در ادامه ضمن تشکر از مکاتبات پیشگیرانه دادگستری شهرستان در خصوص بیماری کرونا بیان داشت: در صورت اجرایی شدن تمامی نکات مطرح شده در این مکاتبات توسط ادارات مرتبط، بسیاری از مشکلات درزمینه مقابله و پیشگیری از بماری کرونا مرتفع خواهد شد.
کریمی نژاد در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار مطلوب نیروهای بسیجی و داوطلبین جمعیت هلال احمر از بخشداران و متولیان برنامه های مقابله با کرونا خواست تا از این موقعیت خوب در راستای پیشبرد اهداف ستاد شهرستانی مقابله با کرونا استفاده نمایند.
به گزارش راه ملت در پایان این نشست؛ ادامه روند تشدید نظارت های میدانی بر فعالیت اصناف و کسبه، استفاده از ظرفیت های فرهنگی جهت اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در سطح شهرستان، برخورد جدی با برگزارکنندگان تجمعات، ممانعت از برگزاری مراسمات خاکسپاری در عصرها و انجام این موارد با حضور حداقلی افراد و تحت نظارت شبکه بهداشت ودرمان و همچنین پی گیری سایر مصوبات گذشته از اهم موارد مطرح شده و مصوب بیست و دومین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه می باشد.
منتشر شده در :2021/02/06 - 08:02|شناسه خبر: 61305 384 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

  1. جوان گفت:

    متاسفانه بعضی مدارس غیر دولتی برای راضی نگه داشتن اولیاء و نگهداشت دانش آموز برای سال آینده اقدام به برگزاری کلاس های حضوری تحت عنوان کلاس جبرانی نموده اند که با چراغ سبز اداره آموزش وپرورش شهرستان همراه بوده است .واقعا متولی نظارت کیست .آموزش وپرورش که خود همراهی می کند یا شبکه بهداشت ویا……. بازی با جان مردم درست نیست

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه