امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۴۰:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خبر خوش مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان؛ ۲روستای تاریخی کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت دو روستای تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور خبرداد.

به‌گزارش راه ملت و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی امروزسه شنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۹، با بیان اینکه این اقدام بزرگ حاصل تلاش چندین ماهه مجموعه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان بوده است،اظهارکرد: برای ثبت این اقدام بزرگ چندین بار همراه با مسئولان استانی و کشوری از نزدیک قابلیت های این دو روستا بررسی شده است.
وی دو روستای ثبت شده ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد را قلعه تاریخی روستای آرند در شهرستان چرام و بافت تاریخی روستای الگن در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و گفت: در کنار این دو روستای تاریخی آثار دیگری از جمله محوطه کاروانسرای روستای چم کره در تنگ سرخ شهرستان بویراحمد،قلعه بندی در روستای ضرغام آباد شهرستان کهگیلویه و محوطه هراری آب کاسه در روستای فیلگاه شهرستان کهگیلویه نیز ثبت ملی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: با قرار گرفتن این روستا ها در فهرست آثار ملی زمینه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم می شود.
صفایی ادامه داد: شناسایی قابلیت های حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در روستاهای استان از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.
وی گفت: در هفته بازدید های میدانی همراه با تیم کارشناسی این اداره کل و مسئولان استانی از روستاها گردشگری استان به منظور شناسایی ظرفیت هاصورت می گیرد.

منتشر شده در :2021/02/16 - 01:02|شناسه خبر: 61775 272 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه