امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۰۵:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ درخواست مدیرکل راه و شهرسازی جهت افزایش سطح تسهیلات و کمک ها بلا عوض به مردم سی سخت

مدیرکل راه و شهرسازی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران خواست در تصمیم گیری های بودجه ای، سطح تسهیلات و کمک های بلا عوض درنظر گرفته شده برای مردم زلزله زده سی سخت را افزایش دهند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی ادار کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد،پژمان نیک اقبالی در نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه : با توجه به تورم و شرایط اقتصادی حاکمی که وجود دارد سطح وام بلاعوض و تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای مردم زلزله زده ،جهت ساخت و ساز و مطلوب کافی نیست، گفت:درخواستی که از کمیسیون محترم عمران مجلس داریم که سطح این کمکهای بلا عوض و تسهیلات را با کمک گرفتن از سایر نهاد ها مثل ستاد اجرایی فرمان امام و … افزایش دهند.
نیک اقبالی با تشریح وضعیت شهر سی سخت افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر سی سخت خطر زلزله در این شهر بالاست،همانطور که مستحضرید در سال ۶۸ زلزله ۵.۸ در شهرسی سخت اتفاق افتاد که باعث ۸۰ درصد خسارت به شهر شد که الان بعد از ۲۸ سال این زلزله تکرار شد.
وی تصریح کرد:اگه ما میخواهیم مجدد در این شهر ساخت و ساز انجام دهیم، باید این ساخت و ساز ها متفاوت با گذشته و بایک کیفیت و مصالح استانداردتر انجام شود که مردم خیالشان راحت باشد.
این مسئول خاطر نشان کرد: مبلغ ۱۷۵۰ میلیارد تومان خسارتی است که طی چند روز گذشته برای وزیر محترم ارسال کردیم ،که احتمال تغییر در این براورد خسارت وجود دارد.
نیک اقبالی تاکید کرد:باید شهر سی سخت به عنوان مرکز گردشگری جنوب کشور ویژه و طوری ساخته شود که این چهره ای که الان در ذهن مردم هست بایک ساخت و ساز زیبا و مستحکم و بطور کامل محو شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:در خواست دیگر مردم این شهر در رابطه محور های ارتباطی این شهرستان هست که امیدوار هستیم توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشید .
نیک اقبالی با اشاره به اینکه امروز درمحور ارتباطی شهر سی سخت شاهد بودید تریلی حامل کمک های مردمی در مسیر سربالایی در گردنه گیر کرده بود ،که با همتی که انجام شد مسیر مسدود نشد،که امیدواریم این مقوله هم مورد توجه ویژه دوستان قرار بگیرد.
وی تاکید کرد:امیدواریم نمایندگان محترم عضو کمیسیون عمرانی در اتخاذ ردیف های بودجه در سال آیند چه در حوزه های مربوط به ساخت و ساز های مردمی و چه حوزهای که مربوط به ساخت و سازها و اماکن عمومی مثل راه ها،مدارس و….در نظر داشته باشند.
پژمان نیک اقبالی گفت :شهر سی سخت با جمعیت ۸۰۰۰ نفر و ۲۲۰۰ خانوار در ۳۵ کیلومتری شهریاسوج واقع شده است.

منتشر شده در :2021/02/24 - 08:02|شناسه خبر: 62095 274 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه