امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۵:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نظارت بر صحت عملکرد وسایل سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد کنترل در آستانه ایام نوروز

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از نظارت بر صحت عملکرد وسایل سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد کنترل در آستانه ایام نوروز خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد؛ به منظور نظارت و کنترل صحت عملکرد وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی، در روز های منتهی به عید نوروز سال ۱۴۰۰ طرح آزمون وسایل سنجش اوزان سبک، در این استان با همکاری آزمایشگاه تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام می شود.

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از وظایف و رسالت های ذاتی و قانونی اداره کل استاندارد استان، نظارت و کنترل صحت عملکرد وسایل سنجش و توزین سبک شامل ترازو و وزنه های مورد استفاده اصناف است.

وی افزود: تمام واحدهای صنفی، خدماتی و واحدهای تولیدی ارائه دهنده کالا و خدمات در ایام منتهی به عید نوروز و در طول سال موظف هستند ضمن استفاده از وسایل سنجش استاندارد، از دقت و صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده مطمئن شوند.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت صحت عملکرد دستگاه، بر چسب ممهور به مهر استاندارد که نشان از عملکرد صحیح آن است روی وسیله توزین نصب می شود که حاوی اطلاعاتی نظیر: نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ آزمون، تاریخ انقضا و کد آزمایش کننده است.

بهمن رحمتی به شهروندان توصیه کرد؛ در هنگام خرید، به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه نموده و از خرید از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری نمایند.

وی گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.

منتشر شده در :2021/02/26 - 07:02|شناسه خبر: 62220 227 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه