امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۴۶:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرماندار بویراحمد: برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی مهم ترین مشکل ستاد کرونا/ انجام خاکسپاری‌ افراد متوفی ساعت ۸ صبح

فرماندار بویراحمد از راه اندازی کمیته بهداشت در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: دهیاران، بخشداران، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و… جزء این کمیته هستند و باید مراسم‌های تشییع جنازه و ختم را مدیریت کنند.

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان برگزار و بر پرهیز از برگزاری مراسم‌های تشییع جنازه به صورت تجمعی تاکید شد.
صبح امروز (پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 احمدی از هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی برای مقابله با بیماری کرونا سخن گفت و اظهار داشت: مکان‌های گردشگری و تفریحی بسته است و نظارت به خوبی بر بازار انجام گرفته و همه مدیران پای کار هستند که سلامت و امنیت جان مردم تأمین شود.
وی افزود: تذکرات لازم در خصوص پرهیز از تجمع‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی داده شده است و کنترل هم خوب بوده است، اما بعضی نمی‌خواهند بپذیرند که ما در چه بحرانی هستیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد در پایان تاکید کرد: به کسانی که به خودشان رحم نمی‌کنند، رحم نمی‌کنیم.
وی مهمترین مشکل ستاد کرونا را برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی دانست و گفت: باید تدابیر بهتر و سخت گیرانه تری در این رابطه اندیشیده شود.
احمدی فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: خاکسپاری‌ها افراد متوفی باید ساعت ۸ صبح انجام بگیرد.
وی از راه اندازی کمیته بهداشت در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: دهیاران، بخشداران، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و… جزء این کمیته هستند و باید مراسم‌های تشییع جنازه و ختم را مدیریت کنند.
احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: ویروس کرونا با ارتباطات رابطه مستقیم دارد و هر چه ارتباطات بیشتر باشد، شیوع این ویروس بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد بیشتر جمعیت را دارد و نشست‌های فامیلی و قوم خویشی و ارتباطات جزء فرهنگ این شهرستان است، افزود: لذا باید روی این موضوع بیشتر کار کرد.
جمالی گفت: ویروس کرونا سبک زندگی را در دنیا تغییر داد، باید برای این بحران راهکارهای مناسب‌تری تدوین شود. انسان‌ها عادات معمول روزانه دارند و خروج از این عادات با مقاومت افراد مواجه می‌شود.
 معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه تغییر قانون اصلی طبیعت است، افزود: آن‌هایی که در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند، تاوان خواهند داد. الان گریزی نداریم به جزء اینکه این تغییرها را بپذیریم، همه ماها ایل و طایفه داریم، همه دوست داریم که در جشن عروسی فامیل و دوست شرکت کنیم و همه دوست داریم مراسم عزا را با شکوه برگزار کنیم، بزرگان زیادی در سطح کشور فوت کرده‌اند که با حداقل افراد مراسم تشییع آنها برگزار شد.
وی افزود: سلامت مردم از همه چیز برای ما واجب‌تر است، مقام معظم رهبری تمام برنامه‌های خودش را به صورت انفرادی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهد و این درس است. باید با گفت و گو همدیگر را قانع کنیم که دستورالعمل‌های ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. از ظرفیت متنفذان و ریش سفیدان باید استفاده کنیم.
جمالی گفت: وقتی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، صدای آن دو هفته دیگر در می‌آید. استان کهگیلویه و بویراحمد زیر ساخت قوی ندارد، لذا مشارکت و همکاری مردم در این وضعیت تسهیل گر است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران ۳۴ درصد بوده ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند. این فهم و شعور این مردم را می‌رساند. حالا شاید چند جوان خام رعایت نکنند که باید آنها را مدیریت کنیم. استان کهگیلویه و بویراحمد در ستاد ملی کرونا رتبه‌های برتر را دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه کسانی که برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

منتشر شده در :2021/04/15 - 08:04|شناسه خبر: 64215 238 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه