امروز :چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۴۷:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با هدف توسعه همکاری ها؛ تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس امضا شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد و امیر عباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امضا شد.
در این دیدار یاسر رحیمیان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر، فتح ارزشها بود و سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز، روز غرور ملی است که باید همیشه در اذهان و افکار این ملت ماندگار شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ آثار مکتوب در حوزه دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: در این چند سال اخیر با جمع آوری کتب جنگ هشت ساله بخشی را در کتابخانه های عمومی استان تحت عنوان« مفاع مقدس» ایجاد کردیم که نوشته ها و تالیفات و خاطرات مکتوب رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به ویژه برخی از کتابهای ایثارگران و آزادگان سرافراز استان را دراین بخش جمع آوری کردیم که منبع و ماخذ خوبی برای محققان و علاقمندان به ادبیات پایداری و دفاع مقدس در استان است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا خدمات فرهنگی کتابخانه های استان با رویکردی جدید و در قالبی نو ارائه می‌شود و به سمت فضای مجازی سوق یافته است که برگزاری برنامه های فرهنگی حوزه دفاع مقدس به ویژه معرفی کتب دفاع مقدس در مناسبتهای مختلف نظیر سالروز آزاد سازی خرمشهر و هفته دفاع مقدس توسط کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی استان از این امر مستثنی نیست.
رحیمیان افزود: همچون جلسات نقد و رونمایی، نشست کتابخوان، نشست شعرخوانی و … در این طرح در بستر فضای مجازی برگزار شده است و اعتقاد داریم که ارزش‌های دفاع مقدس باید به نسل‌های بعدی به بهترین روش نیز منتقل شود.
در این دیدار، امیر عباس آسمند ضمن تقدیر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است و همه سازمان‌ها در قبال نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید سهیم باشند.
وی ادامه داد: فرهنگ دهه ۶۰ که بیشتر آن را دفاع مقدس تشکیل می‌دهد باید به نسل‌های بعدی انتقال یابد و کتاب، بهترین محمل برای این انتقال است و امید است عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه گامی در جهت  ترویج فرهنگ کتابخوانی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس باشد.
ایجاد بخش آثار دفاع مقدس در تمامی کتابخانه های عمومی استان، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس، همکاری در برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب دفاع مقدس، همکاری در برگزاری نمایشگاه های عکس و کتاب، تولید محتوا از قبیل تهیه فیلم، معرفی کتاب، معرفی فرماندهان حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، همکاری در جهت فهرست نویسی اسناد مکتوب با موضوع دفاع مقدس از طریق آموزش کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اهدای کتب اسنادی و مرجع با موضوع دفاع مقدس به کتابخانه های عمومی استان، اعزام روایت گر دفاع مقدس به برنامه های مرتبط در کتابخانه های عمومی استان، همکاری در فضاسازی بخش دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی، عضویت نیم بهاء کارکنان اداره کل فظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس توسط کتابخانه‌های عمومی استان از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه بود

منتشر شده در :2021/05/24 - 11:05|شناسه خبر: 65137 381 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه