امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۰۶:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل بیمه سلامت استان: کهگیلویه وبویراحمد ، به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد

دکتر کاظمی از کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی خبرداد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان دکتر کاظمی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شده است، گفت: در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر استان دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صاحب پزشک خانواده خواهد شد که در این راستا توانسته ایم با تلاش های زیاد و در حمایت از بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی، کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده انتخاب شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با تحت پوشش قرار دادن ۵۱۲ هزار نفر بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد ، بیش از ۳۴۰۰۰هزار نفر جمعیت بیمه صندوق همگانی در سطح استان می باشند.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: صندوق بیمه همگانی در سال ۹۳ برای افرادی که فاقد دفترچه هستند شروع به کار شده و قانونگذار ارائه خدمات را منوط در مراکز دولتی دانشگاهی کرده است،اگر دارندگان این دفترچه به مراکز خصوصی مراجعه کنند خدماتی دریافت نخواهند کرد و هزینه آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی دولتی استان دیگر تکاپوی نیاز بیمه شدگان را نداشته و هزینه زیادی را متحمل می شوند، افزود: با اجرای پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی به ازای هر ۵۰۰ نفر تا ۷۵۰ نفر برای پزشکان عمومی یک شیفت و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰نفر برای پزشکان عمومی دو شیفت نظام ارجاع به سه سطح ۱ و۲ و۳ تقسیم می شود در سطح یک پزشکان عمومی و برخی از متخصصین مشخص شده در شیوه نامه سازمان بیمه سلامت در سطح ۲ پزشکان متخصص و در سطح ۳شامل پزشکان فوق تخصص و خدمات فوق تخصصی می گردد . طبق دستورالعمل اعلامی هر پزشک دارای یک پزشک جانشین و یا جایگزین خواهد بود تا در مواردی که پزشک به هر علت در مطب حضور نیابد پزشک جایگزین یا جانشین به جای وی انجام وطیفه نماید و طبق این طرح پزشکان علاوه بر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می توانند بیمه شدگان سایر صندوق ها و سازمان های بیمه گر دیگر را ویزیت نماینده .
دکتر کاظمی مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد پرداخت به پزشکان بصورت سرانه خواهد بود و به این شکل که برای پزشکان عمومی به ازای هر بیمه شده ۷۵ هزار ریال و برای پزشکان متخصص ۱۰۵ هزار ریال خواهد بود که بطور ماهانه از طرف سازمان بیمه به این پزشکان پرداخت می شود . لازم بذکر است فرانشیز پرداخت بیمار در همه سطوح ۶۰۰۰۰ هزار ریال معال ۶ هزار تومان میباشد.
و در پایان گفت از نکات بسیار مهم این طرح بیماریابی بیماران دچار دیابت و پرفشاری خون میباشد و هر پزشک موظف است در ۳ماهه اول آغاز طرح حداقل یکبار بیمه شدگان منتسب خود را جهت غربالگری و کشف بیماریهای پیشگفت معاینات لازم را انجام دهد.

منتشر شده در :2021/07/11 - 10:07|شناسه خبر: 66767 407 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه