امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۳۷:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به آبگرفتگی معابرعمومی، بارش‌های رگباری و وزش باد شدید

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به آبگرفتگی معابرعمومی، بارش‌های رگباری و وزش باد شدید هشدار داد.

به گزارش راه ملت؛”رضا کاکاوند” ،افزود: به تدریج از بعداز ظهر امروز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ فعالیت سامانه جنوبی موسمی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد.

وی اظهارکرد: عمدتا شاهد افزایش ابر و وزش باد برای امروز خواهیم بود اما در بخش‌هایی از استان بارش های را بصورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد داریم.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای فردا یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ نیر برای ساعات بعدازظهر و شب دامنه فعالیت این سامانه گسترده تر می شود و مناطق بیشتر از سطح استان تحت تاثیر قرار می گیرد و شاهد رگبار باران و رعد و برق وزش باد و احتمال وقوع تگرگ در برخی مناطق استان خواهیم بود.

کاکاوند تصریح کرد: برای روز دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته می شود اما همچنان برای بخش ‌هایی از استان این ناپایداری ها را انتظار داریم.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به اینکه سامانه ماهیت رگباری و تابستانی دارد در برخی از مناطق استان بصورت نقطه ای باعث روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت دمای این استان عنوان کرد: از لحاظ دمایی نیز طی دو روز گذشته کاهش دما را شاهد بوده ایم اما این کاهش دما با فعالیت این سامانه ادامه دارد و پیش بینی می شود سه تا پنج درجه دمای هوای استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کند.

کاکاوند تاکید کرد: با توجه به اینکه این سامانه با وزش باد شدید در برخی ساعات همراه است احتمال آسیب به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی وجود دارد، همچنین آسیب دیدگی ناشی از بارش تگرگ نیز بخصوص در سطح مزارع و باغات وجود دارد.

وی اظهارکرد: از طرفی دیگر چون مدتی بارندگی در سطح استان نداشته ایم در صورت بارندگی بعلت خشکی بستر زمین، روان آب ایجاد می شود که توصیه می شود از قرار گرفتن در میسر مسیل‌ها، رودخانه ها خوداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به مردم استان بخصوص کوهنوردان توصیه می شود که وقوع رعد و برق و صاعقه از صعود به ارتفاعات طی این دو روز بپرهیزند.

کاکاوند در خصوص پیش بینی میزان بارش‌های احتمالی ناشی از این سامانه بیان کرد: چون سامانه تابستانی است نمی توان میزان بارش را اعلام کرد اما معمولا بارش‌های که در فصل تابستانه رخ می دهد در بازده زمانی کوتاه هست، حالت رگباری دارد و حتی با بارش کم نیز شرایط برای آبگرفتگی فراهم است.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/07/17 - 09:07|شناسه خبر: 66932 457 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه