امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۱:۴۹:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه ‌و بویراحمد: ۲۸۵ میلیارد تومان برای زلزله سی سخت ابلاغ شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهر زلزله زلزله زده سی سخت به استان ابلاغ شده که در جلسه امروز (یکشنبه) این اعتبار توزیع و پروژه های آن مشخص شد.

به گزارش راه ملت؛ علی شهابی نسب در حاشیه نشست در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۳۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت و تسهیلات بانکی (حدود ۱۶۱میلیارد تومان بودجه دولت و ۲۷۰ تسهیلات بانکی) برای بحث زلزله سی سخت به استان اختصاص یافت و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی افزود:  ۲۸۵ میلیارد تومان مذکور علاوه بر اعتبارات قبلی بوده که در این خصوص مسوولان تلاش کردند بر اساس میزان خسارات وارده به تاسیسات دولتی و عمومی، موارد به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال، این عدد ابلاغ شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه ‌و بویراحمد تصریح کرد: این اعتبار بین ۳۳ پروژه در سطح شهرستان دنا و شهر سی سخت توزیع شد و حدود ۵۰ درصد این اعتبار تاکنون به طور کامل به استان تخصیص پیدا کرده است.

شهابی نسب ادامه داد: با این عدد بسیاری از پروژه ها که آسیب دیده اند دیده می شود و بازسازی آن ها سرعت می گیرد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2021/08/02 - 09:08|شناسه خبر: 67314 180 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه