امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۸:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان: آب یاسوج سالم است/ رد ادعای وجود فلزات سنگین در آب کهگیلویه و بویراحمد

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آب یاسوج جزو بهترین و سالم ترین آب های کشور به شمار می رود.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی آبفا؛ خسرو دمساز با اعلام این خبر گفت: اخیراً در فضای مجازی حواشی در خصوص سلامت آب یاسوج مطرح شده که فاقد وجاهت علمی و کارشناسی است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گفت: همه مخازن و منابع آب یاسوج و سایر مناطق استان به نحوی پیش بینی و مکان یابی شده اند که احتمال ورود هرگونه آلودگی به آنها به کمترین و حداقل میزان ممکن برسد.

دمساز به بحث در خصوص وجود فلزات سنگین در آب اشاره و بیان کرد: سلامت آب یاسوج و اندازه گیری فاکتورهای مهم از فلزات سنگین، علاوه بر آزمایش در آزمایشگاه مجهز آبفای استان در استان های دیگر مثل تهران، اصفهان و همدان به عنوان مناطق معین و بی طرف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مستندات همه آزمایش های صورت گرفته هم در شرکت ما و هم مراکز بهداشت موجود و قابل استناد است، باید عرض کنم هیچ نگرانی و دغدغه ای مردم از این بابت نداشته باشند.

دمساز گفت: کلرزنی مخازن و منابع آبی بر اساس استاندارهای ملی و بین‌المللی در حال انجام است و از نظر میکروبی نیز مشکلی در آب نیست.

او افزود: با قاطعیت میگویم در هیچ منبع و مخزن آبی در استان آلودگی وجود ندارد، شاید به ندرت به دلیل برخی ایرادات و اتفاقات به صورت مقطعی در شبکه کیفیت ظاهری آب با مشکلی مواجه شده باشد که سریعاً مرتفع کردیم اما تاکنون آب آلوده از نظر شاخص های میکروبی و شیمیایی به دست مردم نجیب استان نرسیده است.

قائم مقام آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادعاهای فاقد وجهه علمی و کارشناسی تنها موجب نگرانی مردم است و انتظار ما این است در مقوله امنیتی آب اگر قرار است نقد و چالشی را به نظر عموم برسانیم حتماً با کارشناسان متخصص مشورت کنیم.

وی گفت: به هر ترتیب همه ما و عزیزانمان در این استان زندگی می‌کنیم و برای خود ما مهمتر از کمیت، کیفیت و سلامت آب اولویت دار است و این مهم را هم از طریق آزمایشگاه شرکت و هم سایر استان ها به صورت مستمر مد نظر داریم تا خدای ناکرده برای سلامت مردم هیچ‌گونه جای نگرانی نباشد

منتشر شده در :2021/08/10 - 04:08|شناسه خبر: 67558 513 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه