امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۴۷:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در شهرستان کهگیلویه

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد، گفت:تا کنون تعداد سه هزار و سیصد وشصت و پنج مجوز در بخش مشاغل خانگی در شهرستان کهگیلویه صادر شده که از این تعداد ۱۶۷۲مورد به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی و موفق به بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات گردیده اند. و این روند در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد؛ آ یت اله ارمغانی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در فرمانداری شهرستان کهگیلویه با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این دیدار اظهار داشت:رسالت وزارت کار در حوزه اشتغال فراهم کردن زیرساخت ها و بستر سازی ایجاد اشتغال ، ساماندهی بازارکار ، رصد  فرصت های شغلی  است.

وی گفت: دولت برای بهبود  فضای کسب و کار  و حمایت از اشتغال بسته های حمایتی متنوعی  از جمله طرح کارورزی، طرح یارانه حقوق و دستمزد، پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری  ، طرح مشوق های بیمه ای و ساماندهی مشاغل خانگی را در نظر گرفته است که خوشبختانه شهرستان کهگیلویه  با تلاش دستگاههای اجرایی و بانک های عامل موفق به جذب ۱۱۵ درصدی تسهیلات روستایی گردیده است.

آیت اله ارمغانی ادامه داد:تا کنون تعداد سه هزار و سیصد وشصت و پنج مجوز در بخش مشاغل خانگی در شهرستان کهگیلویه صادر شده که از این تعداد ۱۶۷۲مورد به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی و موفق به بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات گردیده اند. و این روند در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد بهره مند از یارانه حقوق و دستمزد در این شهرستان را ۱۷۹ نفر برشمرد و افزود: تا کنون ۴۴۸ نفر از محل مشوق های بیمه ای  مشغول به فعالیت شد اند.

آیت اله ارمغانی  صیانت از نیروی کار را مهم ارزیابی کردو گفت: با انجام بازرسی های فنی و مستمر از تمامی کارگاههای مشمول  جهت اجرای صحیح قانون کار از نیروی کار صیانت خواهیم کرد.
وی از شناسایی تعاونی های راکد در شهرستانها و بازگشت آنها به چرخه تولید در آینده نزدیک خبر داد

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این جلسه، گفت: نیاز سنجی براساس قابلیت ها و پتانسیل های هر منطقه همراه با آینده نگری ،پرداخت تسهیلات اشتعالزایی را زمینه ساز ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی  خواهد کرد.

کریمی نژاد افزود:بروکراسی اداری یکی از موانع و مشکلات اساسی کارآفرینان در سطح استان است که این معضل را با مشخص کردن دستگاه خاص و حذف استعلامات موازی می توان کاهش داد.

وی گفت: ایجاد اشتغال نیازمند همت همه جانبه مسولان و تلاش دستگاه های اجرایی است.

منتشر شده در :2021/08/12 - 12:08|شناسه خبر: 67615 318 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه