امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۱:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یاسوج در ۱۰ سال آینده؛ ممنوعیت ورود افراد بدون بوتاکس به پایتخت طبیعت ایران/ نسخه هایی برای زیبایی که غلط پیچیده می شوند

روانشناسان معتقدند باتوجه به طب بالای زیبایی در جامعه و روند کنونی تزریق ژل، بوتاکس و…و جراحی های زیبایی تا چند سال دیگر شاید هیچ فرد بدون عمل جراحی زیبایی در کشور و چه به بسا در این استان دیده نشود.

به گزارش راه ملت از یاسوج؛ شهر یاسوج را همواره به عنوان سرزمین طبیعت بکر و مردمان سختکوش می شناسند همان ها که زیبایی های شان نیز طبیعی است و هر کجا که شاهد تهاجم فرهنگی باشیم مدت ها طول می کشد تا آن آسیب و ویروس اجتماعی در این شهر نفوذ و رخنه کند اما امروزه به لطف شبکه های اجتماعی ،عدم نظارت جدی والدین و کاهلی دولت و برخی از دستگاه های فرهنگی اتفاقی ناخوشایندی که در کانادا رخ می دهد در کمترین زمان ممکن شاهد پارازیت های آن در شهر یاسوج هستیم.

و اگر زودتر چاره اندیشی نشود باید شاهد حضور انسان هایی با چهره های مصنوعی و اعتماد به نفس ضعیف بیشتری در جامعه کوچک محلی باشیم.

در  سطح جهانی ایران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف لوازم آرایش به خود اختصاص داده و در خاورمیانه ایران بعد از عربستان بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایش است که بخشی از این لوازم به صورت قاچاق وارد کشور شده و همین مهم نه تنها تولید ملی را دچار زیان کرده بلکه بیکاری و بیماری جسمی به دلیل فیک بودن لوازم از دیگر تبعات ورود غیر قانونی مواد آرایشی به کشور است.

این حجم از علاقه به استفاده از لوازم آرایشی و عمل های زیبایی چند سالی است که در ایران شدت بیشتری پیدا کرده است و همواره روانشناسان و جامعه شناسان در مورد آن هشدار داده اند.

اما در بین عمل ها و اقدامات برای زیبایی تزریق ژل و بوتاکس همواره طرفداران زیادی در بین مردم به ویژه نسل جوان اعم از دختر و پسر داشته است و دلالان بازار زیبایی نیز از این عطش زیبایی سوء استفاده کرد و با فروش مواد فیک و تقلبی ارزان قیمت خسارات جبران ناپذیری به مردم وارد کرده است.

دکتر مریم امیری یکی از جراحان زیبایی کشور است که مدتی است در آمریکا زندگی می کند و پیش از آن به عنوان یک شهروند در شهر زیبای یاسوج زندگی می کرد وی در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص مقایسه استقبال مردم به عمل های زیبایی، گفت: گرایش به سمت زیبایی در تمامی جوامع و در طول تاریخ بوده است اما آن چیزی که در شهر یاسوج نگران کننده است تمایل کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال برای تغییر در چهره خود است.

وی، افزود: کودک از نظر جسمی و پزشکی در این سن با توجه به سن بلوغ صورت و بدنش دچار تغییرات فیزیکی بسیاری می شود که هرگونه دخالت در روند طبیعی رشد بدون شک صدمات غیر قابل جبرانی را به وی وارد می کند.

این پزشک متخصص، عنوان کرد: یکی از موارد جالب توجه این است که مادران بزرگ ترین مشوق مراجعه کنندگان برای تغییر در چهره خود هستند که این عامل باید توسط روانشناسان و متخصصین مربوطه بررسی شود.

وی، بیان کرد: جوانان شهر یاسوج بیشتر خواستار تزریق ژل و بوتاکس بودند که برخی متقاضیان چون به مراکز زیبایی فاقد مجوز مراجعه کرده و یا زیر نظر آرایشگرانی که هیچگونه تخصصی در این حوزه نداشتند بخشی از زیبایی خود را برای همیشه از دست می دهند و برخی از این افراد با امید اینکه اگر به پزشک مراجعه نکنند هزینه مالی کمتری را متحمل می شوند بیراهه می روند در حالی که اکنون برای بازگشت مجدد صورت خود به حالت طبیعی مجبور هستند هزینه های گزاف بیشتری را پرداخت کنند.

این پزشک متخصص، گفت: اگر این روند مراجعه برای تغییر چهره و استفاده نادرست و غیرمتعارف از ژل و بوتاکس ادامه یابد تا ۱۰ سال آینده هیچ فرد بدون عمل جراحی زیبایی یا تزریق بوتاکس را در این جامعه شهری نمی بینیم و همه با چهره های تکراری و عملی رو به رو می شویم در حالی که فلسفه اصلی جراحی زیبایی برای افرادی است که بخشی از صورت و جسم خود را در حادثه ای از دست داده یا دچار مشکل شده اند.

خبرنگار راه ملت همچنین برای موشکافی بهتر این ماجرا به سراغ یکی از روانشناسان رفت.

این روانشناس که تمایلی به درج اسمش در سایت نداشت به خبرنگار ما، می گوید: کمبود اعتماد به نفس، هیجان زیبایی، چشم و هم چشمی تنها دلایل کوچکی از این عطش به زیبا دیده شدن در جامعه است‌.

وی، افزود: مردم در جامعه به ویژه نسل جوان تحت تاثیر دایره کوچک دوستان خود هستند و برای پذیرش خود در این جمع گاها دست به هر حرکتی می زنند که‌ تمایل به جراحی های زیبایی و تزریق ژل و بوتاکس نیز یکی از این موارد است.

این کارشناس می گوید: بالا رفتن سن ازدواج نیز مزید بر علت شده که گاها دختران و حتی پسران ما به ویژه در این استان و شهر یاسوج عدم پذیرش از سوی معشوق خود را زشتی چهره می دانند و حاضر می شوند حتی وام های کلانی برای تغییر در چهره خود بگیرند و سال ها زیر بار قرض و بدهی کمر راست نمی کنند.

وی به خبرنگار راه ملت، گفت: تا زمانی که ارزش ها در جامعه کمرنگ شده و بینی های عملی، لب های ژل زده و چهره های بوتاکس شده ملاک احترام و مقبولیت افراد باشد این میل به زیبایی در جامعه فروکش نمی کند و این مهم بیش از هرچیزی به فرهنگ سازی نیاز است چرا که افرادی که توانایی مالی برای هزینه های سنگین زیبایی را ندارند و یا نسبت به سایر افراد علی رغم داشتن بهره هوشی بالا از زیبای تلقین شده و دیکته شده به جامعه محروم هستند از حضور در جامعه ابا دارند و از تقویت سایر توانایی های خود غافل می شوند و باید شاهد یک جامعه عروسکی در شهر با مردمی با تمدن و سختکوش یاسوج باشیم که این موضوع با روح واقعی و فرهنگ این مردم در تضاد است.

م . س در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: من و دختر خاله ام درست مثل سیبی که از وسط نصف شده هستیم و خلق و خوی ما نیز شبیه به هم است فقط او پنج ماه پیش عمل جراحی زیبایی و تزریق بوتاکس صورت را انجام داد الان همه پسرها برای او سر و دست می شکنند و من از داشتن حتی یک خواستگار محروم هستم و مجبورم مثل او من نیز به سراغ جراحی های زیبایی بروم چون دیگر کسی به دنبال دختر با حیا، چادری و اهل دانش نیست هرکسی به دنبال رنگ و لعاب بیشتر است وگرنه باید تا روزی که موهایم مثل دندان هایم سفید می شود در خانه پدرم زندگی کنم.

وی، ابراز کرد: هرجا برای کار مراجعه می کنم دست رد به سینه ام می زنند و کافی است که سانتی مانتال باشیم حتی در پستوی خانه هم به سراغت می آیند و پیشنهاد های خوب کاری نصیب چنین دخترانی می شود.

سعید یک جوان ۳۲ ساله در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: مردها معمولا می بینند بعد دختری را برای ازدواج انتخاب می کنند اما همه مردها این مدلی نیستند و این خود زن ها هستند که ذائقه مردان را با نداشتن اعتماد به نفس و انجام جراحی های زیبایی مختلف تغییر می دهند.

وی، افزود: جامعه امروز بیمار است و برای درمان نیازمند یک همت همگانی است بدون شک نقش رسانه ها، شبکه های اجتماعی، چهره های فرهنگی و سلبریتی ها در تعیین ذائقه و خوراک فکری جوانان بی تاثیر نیست و اگر خواستار یک جامعه سالم هستیم باید با یک اتحاد فرهنگی در برابر این تهاجم های فرهنگی فرزندان خود را واکسینه کنیم.

فرهنگ هویت یک ملت است و چهره ها و نهادهای فرهنگی به عنوان سربازان و فرماندهان اصلی این ارتش بزرگ باید بیش از دیگران پای کار باشند چرا که اگر این شطرنج زندگی را مدیریت نکنیم دیگران یکه تازی می کنند و باید هر روز شاهد چهره های افسرده و سرخورده جوانانی باشیم که نمی دانند با چه هدفی در این دنیا زندگی می کنند و باتوجه به این خلا روحی باید شاهد تبلور نیهیلیسم در جامعه مسلمان ایران و شهر تمام شیعه یاسوج باشیم.

نگارنده: سیده زهرا موسوی اصل

منتشر شده در :2021/09/16 - 02:09|شناسه خبر: 69064 178 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه