امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۵۷:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

روایت راه ملت از مردان بی ادعا؛ مدال ایثار برای سربازان گمنام/ قطار جهاد در مترو امید متوقف می شود

بسیجیان به راستی لشکر مخلص خدا هستند که در هر مکانی با ورود خود به آن دیار امید و آبادانی را سوغات می برند و بر دروازه نا امیدی قفلی آهنین می زنند.

به گزارش راه ملت؛ گوشه به گوشه جهان را هم که بگردیم وطن بوی ناب انسانیت می دهد و هرکسی در هرکجای این پهنای هستی باشد دوست دارد چند صباحی به مردم دیارش خدمت کند.

اما امروز از مردانی سخن می گوییم که قید تمامی تعلقات دنیوی را زده اند و عشق را تنها با خدای خود معامله کرده اند و برای نثار عشق خود به مردم کوی و برزن نمی شناسند و خدمت در زیلایی یا دیشموک را به نشستن بر صندلی ریاست ترجیح داده و با زبان دل سخن می گویند.

گلیجان دختر ۱۵ ساله مشهدی یداله بود که از نعمت سواد محروم بوده است و تا قبل از حضور بسیجیان در روستا حتی با دیدن کسی که کتاب در دست داشت فرار را بر قرار ترجیح می داد اما امروز با کمک خواهران و برادران بسیجی مستقر در روستا نه تنها می تواند کتاب بخواند بلکه هنر گبه بافی را که از نیاکان خود به ارث برده است را با روحیه بهتر و بدون هیچ خجالتی به دیگر دختران روستا آموزش می دهد.

گلیجان نه تنها با سواد شده بلکه با کمک دوستان بسیجی، محلی برای فروش تولیدات و دست بافته های خود پیدا کرده و اکنون کوچک ترین کارآفرین روستا است.

اما این اعتماد به نفس و شجاعت از کجا می آید؟ روحیه بسیجیان مستقر در روستا و آغوش باز آنها برای کمک به مردم موجب شده نبض امید تندتر بزند و رنگ شادی مهمان خانه ها شود.

گلیجان یکی از هزاران کودکی است که در ایران زمین و استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار کورسوی امیدی است تا شاید راه درست زندگی کردن را بیاموزد و استعدادهایش شکوفا شود.

مریم السادات یکی از بسیجیان این گروه ۱۷ نفره است و در گفتگو با خبرنگار راه ملت، می گوید: انگیزه ام برای حضور در اردوهای جهادی کمک به همنوعان است و وقتی این همه انگیزه و توانایی در این کودکان را می بینم از یک طرف به آینده ایران و به طبع آن استان امیدوار می شوم و از طرفی نگرانی بر من غلبه می کند که اگر استعدادهای آنها شکوفا نشود چه آینده ترسناکی در انتظار آن ها است؟!

وی، افزود: ما در برهه های زمانی مختلف و باتوجه به مناسبت های گوناگون در این مناطق حضور می یابیم اکنون که کم کم به فصل بازگشایی مدارس نزدیک می شویم بیشتر به درس و تکلیف کودکان رسیدگی می کنیم.

این خواهر بسیجی، عنوان کرد: تیم جهادی ما به گروه های مختلف تقسیم شده و هرکسی بنا به تخصص و مهارتی که دارد به کاری در روستا مشغول می شود به عنوان مثال برخی از برادران به رنگ آمیزی و مرمت مدارس می پردازند و خواهران به آموزش کودکان مشغول می شوند.

وی باتوجه به تجربه های فراوان سفر یکی از مهم ترین مشکلات مردم روستا را نبود آموزش کافی برشمرد و افزود: دیش های ماهواره ها به دلیل سیگنال دهی ضعیف در روستاها جولان می دهد و همین موضوع یک آسیب اجتماعی بزرگ است که اگر زودتر برطرف نشود باید شاهد نسلی آسیب دیده و غربگرا باشیم.

مریم السادات در ادامه گفت: برادران سپاهی نیز با حضور در روستاها تیم ما را یاری می کنند و از جمله در هنگام سیل با استفاده از ماشین آلات مناسب و با کمک راهداری نسبت به بازکردن مسیرها اقدام کرده و در هنگام لزوم آذوقه و کمک های مومنانه را بین مردم توزیع می کنند.


مشهدی یداله پدر گلیجان به خبرنگار ما می گوید: بسیجیان مرا یاد امام (ره) می اندازند آن سال ها به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بودم جوان بودم و برای حفظ خاک و وطن ترک دیار کرده بودم و با یک دست قطع شده به روستا برگشتم و اکنون که می بینم این جوانان با چه شوق و ذوقی برای خدمت به مردم روستای من تلاش می کنند آن روزها بیشتر برایم تداعی می شود.

وی، گفت: مشکلات روستا زیاد است و نماینده و مسئولان گاهی برای رفع تکلیف در آبادی حاضر می شوند و مدت های زیادی از آنها خبری نیست اما بسیجیان و پاسداران به صورت مستمر در منطقه حاضر می شوند و همیشه برای ما غذا و برای کودکان ما کتاب و لباس می آورند.

مشهدی یداله زیر لبش برای بسیجیان دعا می خواند و با دست های پینه بسته اش قطره اشکی که از گوشه چشمش پایین می آید را پاک می کند.

قصه این روستا تنها یک مورد از هزاران روایتی از اقدامات جهادگونه و تلاش های خستگی ناپذیر این زنان و مردان بی ادعاست که تشنه خدمت اند و بس، آن ها دل در گروه آبادانی این مرز و بوم دارند.

مردم این دیار به پاس تلاش های شبانه روزی و بی منت بسیجیان جان بر کف که در موقع رزم لباس رزم بر تن می کنند و در موقع جهاد لباس خدمت می پوشند دعای خیر خود را بدرقه این گروه جهادی کردند تا بار دیگر با دانش و توان خود رنگ و بوی زندگی را برای دیاری دیگر به ارمغان ببرند.

نگارنده: سیده زهرا موسوی اصل

منتشر شده در :2021/08/05 - 12:08|شناسه خبر: 69074 195 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه