امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۳۲:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تک صدایی در دانشگاه محکوم است/ برای فعالیت دانشگاه ها تابع سیاست های کشوری هستیم/تعطیلی سد تنگ سرخ به ضرر استان تمام می شود

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس استاندار با بیان اینکه تک صدایی در دانشگاه نباشد زیرا محل تبادل نظارت و افکار است، گفت: سیاست ها کشور بر چند صدایی و و جلوگیری از تک صدایی است از طرفی انتظار می رود دانشجویان در یک فضای منطقی نظریات را بیان کنند و در قالب تشکل […]

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس استاندار با بیان اینکه تک صدایی در دانشگاه نباشد زیرا محل تبادل نظارت و افکار است، گفت: سیاست ها کشور بر چند صدایی و و جلوگیری از تک صدایی است از طرفی انتظار می رود دانشجویان در یک فضای منطقی نظریات را بیان کنند و در قالب تشکل های مختلف عضو شوند و وجود تشکل ها  نشان دهنده تک صدایی در محیط دانشگاه و خارج از آن نیست.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری استانی هستم و کشوری نیستم و  تمایل دارم چند صدایی وجود داشته باشد، گفت: برای پیگیری مطالبات پروژها، طرح و برنامه ها و کشاوریی و شیلات و صنعت نیاز به زمان دارم و تمایل دارم‌ به همه این خواسته ها رسیدیگی کنیم و نیاز به زمان دارم از طرفی تا بامداد فعالیت دارم و پیامک های مردمی را رسیدگی و سعی در پاسخگویی دارم.

احمدزاده با با بیان اینکه ممکن است برخی مدیران همسوی سیاسی نباشند اما انسان های پاک و برادران  دینی هستند و برداشتن آنها از انتظارت مردم است، گفت: از معاونین ۳ معاون در حوزه معاونت اقتصادی ، معاون سیاسی در عرصه ۲۰ دقیقه از افراد با تجربه انتخاب شد و اعتراف می کنم کسی که تابع هیچ‌گروه و سیاسی نباشد نمی توانم انتخاب کنم اما  درصدد در حق دیگران اجحاف نشود.

وی با بیان اینکه نمایندگان ، نهادهای  سیاسی لیست ارائه دادند و بالای هزار نفر‌برای مسئولیت های اجرایی پیشنهاد دادند، گفت: ممکن است فردی تحصیلات عالیه داشته باشد اما  اجرایی نباشد بنابراین در موارد استثنایی  یک‌فوق‌ لیسانس اجرایی منصوب خواهم کرد

وی با بیان اینکه وزرا مدیران دستگاه اجرایی را انتخاب می‌کنند اما برای حمایت از فرزندان استان معرفی می کنم که بعد از بررسی صلاحیت ها و سوابق در یک پروسه زمانی آن فرد را تایید یا رد می کنند، گفت: ریاست دانشگاه گزینه بنده نبود بلکه توسط وزارت پیشنهاد شد حتی تمایل داشتم وی را به جلسات راه ندهم زیرا توسط وزارت با بنده هماهنگ نشده بود اما چون فرزند استان است از وی حمایت می کنیم.

احمدزاده با بیان اینکه انتخاب مدیران توسط استاندار نیست بلکه بنده پیش دستی کردم و افراد معرفی می کنم،   گفت: تنها مدیریت  برنامه و بودجه را برای جلوگیری از ابهامات در تقسیم بودجه در مناطق مختلف استان را  غیر بومی انتخاب کردم.  

وی سرپرست گذاشتن برای دستگاه های اجرایی را در حیطه وظایف وزرا دانست و افزود : وقتی معاون مدیر وجود دارد اما مدیر برداشته شود و انتظار بکارگیری معاون داشته باشند تغییری صورت نمی گیرد و رکوردها همچنان ادامه پیدا می کند.

 وی به استعلام فرمانداران اشاره کرد و تنها یک فرماندار باقی مانده است، گفت: رابطه دانشگاه و مدیریت اجرایی و صنعت یک ضرورت است و این موضوع توسط ریاست دانشگاه باید مطالبه گری و پیگیری شود.

وی نخبه گزینی ها را در حوزه دکتری و‌ فوق لیسانس دانست و اینکه برا  برخی فشار هم  برای اینکه جو‌ سیاسی استان تغییر نکند از افرادی که  لیسانس داشته باشند استفاده می کنم ، گفت: اگر جمعیت زیادی از دانشجویان بخواهند با آمدنم در دانشگاه مرا به توپ ببند باز هم
خواهم آمد.

وی به  وضعیت زرد یاسوج ‌ و کهگیلویه دا  و دو شهر نارنحی و‌ مابقی آبی  اشاره کرد و گفت: وضعیت کرونا در استان سیر نزولی دارد و یکی از دلایل آن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از واکسن است.

وی افزود: برای فعالیت دانشگاه ها تابع سیاست های کشوری هستیم و به این دلیل که آسیب علمی زیادی می بینم بنابراین از اصل بازگشایی دانشگاه حمایت می کنیم.

احمدزاده کنفرانس های علمی را زمینه ساز شناخت دانشگاه یاسوج دانست و اینکه از جنبه مالی حمایت می شود، گفت: در بودجه های عام برای حمایت از دانشجویان در حوزه  پیش بینی نشده است از طرفی می توان تسهیلات پرداخت کرد تا شغل ایجاد شود.

وی در خصوص جمعه بازار با بیان اینکه  نباید احساسی شویم و  شرایط معیشت و کار آنها باید در نظر گرفته شود ، گفت: عده ای آمدن در جمعه بازار تصرف داشتند و زمین متعلق به شهرداری است اگر آتش سوزی رخ دهد ممکن است مشکلاتی بزرگی رخ خواهد در این راستا برای  مکان جدید تسهیلات یا تبدیل شدن به یک سیتی سنتر جدید پیش بینی و راهکار داریم.

وی به تکلیف برای  انتشار حقوق مدیران  اشاره کرد و گفت: مدیر کل بانوان در حال فعالیت است در این راستا ۱۰ الی ۱۵ گزینه برای این جایگاه  معرفی شده است اما به دنبال گزینه قوی تر هستم  از طرفی یکی از مدیران کل را از بانوانی استانی و اینکه یکی از معاونت ها را تمایل داشتیم از بانوان باشد که گزینه مورد نظر نرسیده است بنابراین جایگاه های بانوان تشریفاتی نیست.

 

وی افزود : سد تنگ سرخ باید به لحاظ فنی و مهندسی بررسی شود ۷۶ درصد آبریز آن استان فارس و ۱۴ درصد آبریز آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است .

احمد زاده با بیان اینکه ۵۶ میلیون متر مکعب برای شهر شیراز است و ۷۰ و اندی نیز برای استان کهگیلویه و بویراحمد است و هر چقدر نیز آب اضافه شد نیز به یاسوج می رسد گفت:بودجه شبکه آبرسانی به شهر یاسوج از محل این سد را امسال اختصاص می دهیم.

وی گفت: اگر سد تنگ سرخ تعطیل شود برخی از بالاتر آن را می سازند و باز هم ما ضرر می کنیم.

احمدزاده با بیان اینکخ هر سدی ساخته شود برخی مسایل زیست محیطی را با خود به همراه دارد و بخش زیادی از باغات و زمین ها و … زیر آب رود گفت:تمامی مسایل مربوط در حوزه سد تنگ سرخ به لحاظ فنی مهندسی، زیست محیطی و غیره توسط وزارت نیرو انجام شده است .

وی افزود: ۶۰ درصد آب یاسوج پرت می رود  و چاه های آهکی دیگر پاسخگو نیست و در آینده برای تامین آب شرب شهر یاسوج و حاشیه شهر دچار مشکل خواهیم شد و باید سد تنگ سرخ احداث شود.

این مسئول ادامه داد: اخباری که از سد چمشیر گچساران و نمکی بودن آن منتشر می شود واقعی نیست .

منتشر شده در :2021/12/07 - 11:12|شناسه خبر: 70033 237 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه