امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۳۶:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون؛ پالایش ۳۲ درصد قوانین در مجلس/ پیگیر مطالبات اصحاب رسانه هستم/مردم یاسوج آب می خواهند/ احداث سد تنگ سرخ ضرورتی اجتناب ناپذیر است/دفاع تمام قد روشنفکر از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفت: در یک سال حضور در مجلس تاکنون ۳۲ درصد قوانین پالایش شده است.

به گزارش راه ملت؛ مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، گفت: میانگین و معدل کاری عملکرد یکصد روزه دولت سیزدهم قابل تحسین است.

وی،اظهار داشت: با توجه به محدودیت های موجود تاکنون گام های مثبتی در کشور توسط دولت برداشته شده است.

وی افزود: اگرچه از برخی وزارتخانه ها انتظار عملکرد بهتری وجود دارد و اقدامات انجام شده خالی از اشکال نیست ولی در مجموع اقدامات قابل قبولی طی یکصد روزکاری ارایه داده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بفرض مثال برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود شرایط بد اقتصادی و تحریم ها امسال رشد بودجه افزایش ۲۰۰ درصدی داشت.

روشنفکر ابراز داشت: این رشد اعتبار حدود سه برابر سال گذشته بوده است که قطعا می توان در تقویت زیرساختها و گره گشایی از برخی مشکلات موثر باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری و تلاشی که با دیگر همکاران در کمیسیون تلفیق بودجه انجام گرفت شاهد دستاورد های خوبی بودیم طوری که برای اولین بار در نظام بودجه بندی سه بند(آیتم) اضافه شد که یکی از آن ها اعتبارات محرومیت زدایی بود.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بلذا ماحصل این اقدام تامین ۴۹۵ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی برای این استان جدای از اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ بود.

روشنفکر تصریح کرد: برای نخستین بار توانستیم ۱۴۵ میلیارد تومان برای گاز رسانی به زیلایی مصوب کنیم و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان در بحث زلزله دنا در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آن مصوب شد به منازل شهری ۵۰ میلیون تومان و به منازل روستایی ۴۰ میلیون تومان دیگر ارائه شود.

روشنفکر تصریح کرد: در دولت سیزدهم حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای جاده پاتاوه به دهدشت اختصاص یافت که خارج از اعتبارات مصوب بودجه است و با اعتبار یاد شده این جاده در خرداد ماه امسال به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیش از هفت فراکسیون و کمیسیون عضو فعال هستم و در کمیسیون آموزش و تحقیقات از رتبه خوبی برخوردار بودم و در کمیسیون اجتماعی نیز رتبه سوم را کسب کردم.

روشنفکر بیان کرد: برای رفع بسیاری از موضوعات در راهرو مجلس و دولت مرتب مشغول رایزنی و تلاش و به دنبال دستاورد های بیشتر بوده ام.

وی تاکید کرد: حاشیه ها در جامعه دردسر ساز خواهند بود و همدلی و ایمان را کم رنگ خواهد کرد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تلاش کنیم با قلم زدن درست و بجا، کم مهری ها و دسیسه ها را کم رنگ کنیم و همراه با نخبگان استان در مسیر توسعه استان گام موثری برداریم.

روشنفکر در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار راه ملت مبنی بر فراهم کردن حضور خبرنگاران استان در صحن علنی مجلس و برگزاری نشست با خبرنگاران خانه ملت، عنوان کرد: این موضوع را به جد پیگیری می کنم و خطاب به مشاور رسانه ای خود خواستار مطالبه این مهم شد.

وی در پاسخ به دیگر پیشنهاد خبرنگار راه ملت مبنی بر برگزاری نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان، ابراز کرد: رسانه ها دعوت کنند با کمال میل حضور می یابیم و قطعا دو نماینده دیگر استان نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس در پاسخ به پیشنهاد آخر خبرنگار این پایگاه مبنی بر ایجاد شرایط حمایت از خبرنگاران به ویژه در حوزه معیشت با جذب اسپانسر در رسانه های تخصصی استان،اظهار داشت: با همکاری علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس پیگیر رفع مشکلات مسکن، بیمه و سایر مشکلات خبرنگاران هستیم و وی تاکنون به خوبی از حقوق خبرنگاران دفاع کردند و با کمال میل و افتخار هر کاری که در توانم باشد انجام می دهم.

روشنفکر در پاسخ به سوال خبرنگار هیئت تحریریه راه ملت مبنی بر اینکه براساس اصول ۷۳ و ۸۷ قانون اساسی وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت است و باتوجه به اینکه بیش از یک سال از حضور شما به عنوان نماینده حوزه انتخابیه در مجلس می گذرد و قوانین قدیمی و نیازمند اصلاح هستند در این مدت چه تعداد از قوانین پالایش شده است؟، عنوان کرد: از ۱۰۰ درصد قوانین که تصویب کردند تا بدو ورود فقط ۳۲ درصد اجرایی شده است و مجلس و هیئت رئیسه در راس آقای قالیباف، کارشناسان را ملزم کردند که قوانین مصوب شود تا جنبه عملیاتی و اقدامی پیدا کنند.

منتشر شده در :2021/12/09 - 11:12|شناسه خبر: 70094 524 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه