امروز :دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۴:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون بهزیستی استان: نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت در این استان کمی بالای ۱۰درصد بوده و بعلت ازدواج‌های فامیلی زیاد، بالاتر از نرخ میانگین کشوری است.

به گزارش راه ملت؛ «سیدعباس تقی زاده» در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر معلول خفیف، متوسط و شدید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اما چون ممکن است تعدادی به ما مراجعه نکرده باشند آمار واقعی بالاتر از این میزان است.

وی اظهارکرد: عوامل معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد را مشکلات ژنتیکی، مادرزادی تصادفات، اتفاقات و حوادث و سایر بیماری‌های منجر به معلولیت عنوان کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشتر معلولیت استان کهگیلویه و بویراحمد جسمی و حرکتی و از نوع متوسط است.

تقی زاده تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از معلولیت در استان خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و اطلاع رسانی، انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج، تقویت زیرساخت‌ها و راهها، ارتقاء سطح کیفی خودروها، بالا بردن فرهنگ رانندگی، ارتقاء سطح بهداشت در جهت کاهش بیماریها می تواند در پیشگیری از معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.

وی ادامه داد: مناطق محروم و دورافتاده استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین معلولیت را دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی توان تامین همه نیازهای معلولان را ندارد و نیازمند کمک نیکوکاران و خیرین و افراد دارای بضاعت مالی هستیم.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/12/28 - 07:12|شناسه خبر: 70513 225 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه