امروز :پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۳۹:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام خبر داد:

اختصاص تجهیزات پزشکی به ارزش ۹ میلیارد به شبکه بهداشت و درمان چرام

با پیگیری های و تلاش های شبانه روزی مهندس هدایت نیا و رایزنی های حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده محترم مجلس در شورای اسلامی، همچنین حمایت های همه جانبه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان جناب آقای دکتر یزدانپناه و همکاری معاونین محترم دانشگاه این تجهیزات جذب شد‌.

به گزارش راه ملت: اورژانس هر بیمارستان یا اتاق CPR هر مرکز خدمات جامع سلامت به عنوان یک بخش مهم از حوزه درمان برای ارائه خدمات درمانی به شمار می رود. لازمه ارائه خدمات مناسب ، وجود تجهیزات اورژانس می باشدکه نقش بسیار مهمی در حفظ جان و سلامت بیمارانی داشته و به اقدامات فوری درمانی احتیاج دارند. در واقع ملزومات اورژانسی شامل تجهیزاتی هستند که برای رسیدگی فوری در شرایط بحرانی بیمار ، قبل از انتقال وی از مراکز خدمات درمانی به بیمارستان یا داخل خود بیمارستان به یکی از بخش های آن مورد نیاز می باشند.

الکتروشوک( دی سی شوک) یکی از تجهیزات مهم اورژانسی بوده و این دستگاه برای اعمال یک شوک الکتریکی قوی به بیمارانی که قلب آن ها به هر دلیل از کار باز ایستاده است به کار می رود.شوک الکتریکی اعمال شده به قلب در برخی موارد باعث بازگشت ریتم قلبی به حال اولیه می شود.

با پیگیری های انجام شده توسط حسن هدایت نیا مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام در طول یکسال مسئولیت ،با پیگیری های و تلاش های شبانه روزی ایشان و رایزنی های حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده محترم مجلس در شورای اسلامی، همچنین حمایت های همه جانبه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان جناب آقای دکتر یزدانپناه و همکاری معاونین محترم دانشگاه بخصوص معاونین توسعه، درمان و بهداشتی دستگاهها وتجهیزات پزشکی وبهداشتی شامل *دستگاه دی سی شوک ، ساکشن، مانیتورینگ، نوار قلب، تخت مخصوص CPR (2 دستگاه)، اتوسکوپ( ۲ دستگاه)، لارنگوسکوپ( ۲ دستگاه)، دستگاه فشارسنج جهت اندازه گیری فشارخون(۲۴ دستگاه)، یخچال مخصوص نگهداری واکسن(۱۰ عدد)، ترازو و قدسنج بزرگسال( ۳ عدد)* به شهرستان چرام اعطا گردیده که اکثریت این دستگاه هاجهت موارد اورژانسی کاربرد دارند.

همچنین در زمان مسئولیت مهندس هدایت نیا دستگاه های چشم پزشکی شامل *اتورفرکتوکراتومتر، تونومتر، لنزومتر،اسلیم لمپ، تریال لنز،تریال فریم، چارت اسنلن* به ارزش *قیمتی ۴ میلیارد ریال* برای شهرستان خریداری شده که با وجود این دستگاه ها وحضور متخصص چشم درشهرستان و ویزیت ومعاینه بیماران دیگر نیازی به مراجعه شهروندان عزیز جهت درمان به استان ها و شهرستان های همجوار نمی باشد.مهندس هدایت نیا ارزش قیمتی کلیه تجهیزات و دستگاه های پزشکی مذکور که در زمان مدیریت ایشان به تجهیزات پزشکی شهرستان اضافه شده است را *حدود ۹ میلیارد ریال* دانستند که خدمتی بزرگ در بحث تامین و تکمیل تجهیزات پزشکی به حوزه بهداشت ودرمان شهرستان شده است.

 

منتشر شده در :2022/01/21 - 01:01|شناسه خبر: 71038 470 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه