امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۱:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: انتقال عزت و اقتدار اسلام و ایران با قدرت کلمات شاعران بسیار تاثیرگذار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: انتقال عزت و اقتدار اسلام و ایران با قدرت کلمات شاعران بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش راه ملت از یاسوج، به مناسبت جهاد تبیینِ مورد نظرِ حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی،نشستی به ابتکار اداره کلِّ تبلیغات استان کهگیویه و بویراحمد در یاسوج با حضور شاعران و ادیبان استان برگزار شده است.
در این دورهمی،ریاست گرانمایه اداره کل تبلیعات اسلامی حجت السلام سید رضا افتخاری و ریاست اداره تبلیغات شهرستان بویراحمدحجت السلام سید هاشم موسوی نیا نیز به تشریح جهاد تبیین پرداخته و شاعران و ادبیان نیز اظهار نظر کرده اند.
دکتر سیاوش نریمان استادیار دانشگاه،نویسنده و شاعر آیینی هم به ایفاء رسالتِ شاعران آیینی در انتقال و تسرِّی نتایج مطلوبِ این نشست ها به لایه های اجتماع و نسل جوان تاکید داشته است.
ایشان با استناد به آیاتی از قران کریم گفته است،اگر خداوند به صراحت،مقوله شعر را مذمت کرده و ساحت پیامبر”ص” را از شاعر بودن پیراسته است،یقینا بدان خاطر بوده که این شعر و شاعران در خدمت کفر،هدم و هتک دین و اخلاق بوده است.
اما شعری که در خدمت اعتلاء و ترویج دین اسلام،اخلاق و عفت سروده می شده مورد تکریم و عنایت پیامبر اسلام”ص” و اولیاء قرار می گرفته است که گفته اند:انَّ مِن الشعرِ لَحکمه و انَّ من البیانِ لسحراََ.
ایشان به حدیثی نیز استناد کرده که مومن با جان و شمشیر و زبانش در راه خدا، مجاهدت می کند و زبان شاعر در جهاد تبیین،برنده ترین و نافذترین مکانیزم است.
دکتر نریمان در ادامه گفته است مقام معظم رهبری تهاجم اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و رسانه ای را مطرح فرموده اند و بر شاعران است که به مصداق:العالمُ بزمانهِ لا یهجمُ علیهِ اللوابسِ،با ابزار شعر خویش،پاسخگوی شبهات و مسائل امروزی جوانان باشند و از ظرفیت های خویش در این ساحت،استفاده کنند.
ایشان اظهار کرده بر خلاف آنچه برخی مقوله هنر را صرفاََ برای هنر می دانند و تعهدی برای هنر متصور نیستند،گفته که هنری واجد اهمیت است و شعری مطلوب است که متعهدانه بار مسئولیت اجتماع را به دوش بکشد و در خدمت دین،اخلاق و عفت عمومی باشد.
اگر هنر،متعهدانه نباشد،محصولش سخنان هنرمندی ست که در جشنواره ملِّی فیلم فجر،اخلاق ستیزی را ترویج می کند و فعلِ نامشروعی را اشاعه می کند.
دشمن با تمام قوا،به تهدید،تخریب و تحریف متوسِّل شده است و بر اهل ادب است که از ظرفیت خویش در مقابل این هجمه بایستند و روشنگری کنند.
اگر هنرمندان،شاعران و نویسندگان،زوایای شخصیتی سردار شهید سلیمانی را تبیین نکنند و در باره اش ننویسند در آینده قلم های ناپاک و مغرض به تحریف این شخصیت خواهند پرداخت.
دکتر سیاوش نریمان در پایان سخنانش،ضمن اشاره به وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی،گفته: زیبنده است که شاعران در دو ساحتِ سلبی و اثباتی ایفاء نقش کنند؛بدان معنی که از جنبه سلبی به ردِّ اندیشه های وارداتی دشمن بپردازند و از جنبه اثباتی هم به دفاع از معتقدات دینی، اخلاقی،تقویت باورهای اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده بپردازند.

حجت السلام افتخاری نیز در این نشست که باشاعران داشتند دراین زمینه به گفت و گو پرداختند.

وی، افزود: شناخت فرهنگ ادبی کشور و معرفی آن به دنیا و نسل جوان با زبان گویا و رسای شعر و شاعری امکان پذیر است.

افتخاری، بیان کرد: انتقال عزت و اقتدار اسلام و ایران با قدرت کلمات شاعران بسیار تاثیرگذار است.
وی، اظهار داشت: خنجر راهبردی شعر و شاعری و کاربرد امروزی آن با هنر شاعران متعهد در مقابل جنگ نرم دشمنان اهرم ویژه ای است.

حجت الاسلام افتخاری، اظهار داشت: کاربرد محتوای الهی و دینی زبان شعر در مقابل گذر واژه های انتخابی دشمن در زمینه های سیاسی و فرهنگی و دینی که به عنوان سلاح و سپری قدرتمند از آن یاد می شود۰

وی، عنوان کرد: تبیین ابعاد تبلیغاتی دشمن به ملت با زبان رسانه ای هنرمندانه در زمینه هایی که به وفور دیده می‌شود که مقاومتی والا می طلبد۰

افتخاری، ابراز کرد: اثبات دلایل تاریخی بر استفاده از اهل فرهنگ و شاعران و ادبا در پیشبرد اهداف فرهنگی یک دولت ؛که هرکدام به نوبه ی خود مشاورانی قدر درکنار حکمرانان وقت بودند۰

وی، عنوان کرد: تبیین اهمیت جایگاه شاعران متعهد و متدین و عاقبت اندیش درکشورما و لزوم حمایت مادی و معنوی ازآنان به منظور گسترش زبان و ادب پارسی ؛؛؛چراکه هر ملت متمدنی دارای فرهنگ غنی ؛می‌تواند در تاریخ حرفی برای گفتن داشته باشد۰

منتشر شده در :2022/03/04 - 08:03|شناسه خبر: 71896 329 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه