امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۴۵:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد: تدوین نقشه تحول حوزه هنری استان/ باشگاه رشد عکاسان جوان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود

رئیس حوزه هنری استان از افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ محمد شریف اسلامی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشت: عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری سه نمایشگاه عکس و گرافیک، شب شعر قدر و رونمایی از تولیدات حوزه هنری در هفته هنر انقلاب برگزار شده و از کتاب بوی تند خردل، آخرین تولید ادبیات پایداری این مرکز، نیز رونمایی می‌شود.

اسلامی افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان انقلابی برتر استان نیز برگزار می‌شود.

اسلامی از افتخار آفرینی ۲۸ هنرمند استان طی سال گذشته در برنامه‌های مختلف کشوری و بین المللی خبر داد و گفت: طی سال ۱۴۰۰ هنرمندان استان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی درخشیدند.

اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش فیلم، سه فیلم کوتاه داستانی توسط حوزه تولید شد، اظهار کرد: پنج فیلم مستند نیز با موضوع فرهنگ عشایر، در استان تولید شد.

وی افزود: همچنین تولید نماهنگ قاب عکس، یک اثر موشن گرافیک با عنوان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین حماسه‌ها، نیز از دیگر تولیدات تصویری این مرکز بود که در فضای مجازی پخش شد.

اسلامی همچنین از حضور چندین نمایش استان در جشنواره‌های کشوری و بین المللی خبر داد و تصریح کرد: این نمایش‌ها در جشنواره ملی تئاتر فجر حضور داشتند و همچنین نمایش سرگذشت نابهنگام عنوان نخست جشنواره تئاتر مرصاد را کسب کرد و چندین نمایش خیابانی با موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی در شهرهای مختلف تولید شد.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از تولید ۱٠ قطعه موسیقی در سال گذشته خبر داد و گفت: اغلب آثار تولید شده در بستر فضای مجازی منتشر شده است.

اسلامی همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی را از دیگر اقدامات انجام شده سال گذشته عنوان کرد و گفت: کتاب «در امتداد من» مجموعه پوسترهای احمد وجدان نژاد از جمله آثار چاپ شده در حوزه هنرهای تجسمی طی سال گذشته بود.

رئیس حوزه هنری استان، از تدوین نهایی ۱۰ اثر تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری در این مرکز خبر داد و گفت: بخشی از این آثار پس از صدور مجوز، چاپ و منتشر می‌شوند.

وی همچنین گفت: نقشه تحول حوزه هنری استان، پس از هشت ماه کار کارشناسی، تدوین و تأیید شد و محور فعالیت‌های حوزه هنری طی سه سال آینده این سند است.

اسلامی افزود: این نقشه بر مبنای سند زیست بوم و ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی استان تدوین شده و تمرکز موضوعی بر فرهنگ عشایری با تاکید بر روحیه حماسی است.

منبع: مهر

منتشر شده در :2022/04/10 - 03:04|شناسه خبر: 72586 350 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه