امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۴۳:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

راه ملت از خدمات ماندگار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد روایت می‌کند؛ امید پایدار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در شرایط ناپایدار اقتصادی/ خلق شغل‌هایی گرم با طعم شیرین زندگی

کهگیلویه و بویراحمد استانی غنی اما فقیر است که بسیاری از ظرفیت‌های آن به صورت بالقوه و ناشناخته مانده است اما در این بین جهادگرانی از جنس خدمت آستین همت را بالا زده و با گام‌های استوار زمینه رونق اشتغال و تزریق روزنه امید در این استان را فراهم کردند.

به گزارش راه ملت از یاسوج، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از روز تاسیس تاکنون در بخش‌های مختلف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و …همواره فعال و پویا بوده است اما در سال‌های اخیر و به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و جهت کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم و تربیت نسل توسعه یافته در زمینه اشتغال‌زایی گام‌های موثری برداشته است.

همگان می‌دانند که اشتغال امروز دغدغه مشترک جوانان تحصیلکرده و افراد بی‌سواد و کم‌سواد است.

اما با وجود تمام شعارهایی که در طول سال‌های گذشته درباره لزوم توجه به افزایش اشتغال و حمایت از کارآفرینان مطرح شده، آنچه که در عمل رخ داده، فاصله زیادی با شعارها دارد.

ولی در این میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان یک نهاد مردمی دولت‌های مختلف را تنها نگذاشته است و در طول این سال‌ها همواره با یک رویکرد جهادی و بسیجی‌وار برای افزایش سرعت چرخ اشتغال از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

حمایت از کارآفرینان، آموزش مهارت‌های اشتغال‌زا، توسعه منابع انسانی و کمک به بهبود زندگی در جوامع روستایی از جمله اهرم‌های کلیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ایجاد اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.


تحقق مهاجرت معکوس و جلوگیری از حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین اهداف ستاد اجرایی فرمان (ره)/ بی‌مهری بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد در این راستا یکی از برنامه‌های اصلی این ستاد را ایجاد کمیته توسعه اشتغال در شهرستان‌های ۹ گانه استان عنوان کرد و گفت: علاوه بر حمایت از مشاغل خرد و خانگی، راه‌اندازی مشاغل کارگاهی و خانوادگی در دستور کار ستاد است.

وی یکی از دستاوردهای ستاد را ایجاد ۵۷ روستای بدون بیکار با اجرای” پویش روستای با برکت ” در استان توصیف کرد و گفت: یکی از مولفه‌های اثرگذار در بحث بهبود اقتصاد روستا و تقویت معیشت ساکنان مناطق روستایی، موضوع توانمندسازی است که ستاد در راستای استراتژی صنعتی‌سازی روستاها مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها تاکنون اقدامات مطلوبی انجام داده است.

نادری، تاکید کرد: تحقق مهاجرت معکوس و جلوگیری از حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین اهداف ستاد اجرایی فرمان (ره) است که در این زمینه برنامه راهبردی پیش بینی شده است و ما در استان نیز براساس نقشه جامع حرکت می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تحقق اشتغال در استان نیازمند همت جهادی مسئولان و تعامل بیش از پیش بانک‌های عامل است.

وی با اشاره به وجود بی‌مهری از سوی برخی مدیران و مسئولان بانک‌های عامل، گفت: بدون شک جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی نه تنها زمینه رونق اشتغال در استان را فراهم می‌کند بلکه از ایجاد حاشیه‌نشینی و گسترش فقر در سطح استان جلوگیری کرده و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین از برگزاری نخستین کارگروه پیگیری تفاهم‌نامه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص ایجاد مشاغل خرد و کارگاه‌های کوچک ویژه جامع هدف بنیاد برکت ستاد اجرایی امام (ره) خبر داد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان، گفت: تاکنون بنیاد برکت ۵۶۲ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف استان از جمله مدرسه‌سازی، مسجدسازی، آب روستایی، راه روستایی، ساخت کتابخانه، سالن ورزشی و اشتغال خرد و کلان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز از سوی بنیاد احسان ۱۵ میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده و ۱۴۰ گروه جهادی در قرارگاه ستاد فعالیت دارند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچون یک کارخانه انسان‌‌‌سازی درس اراده، اخلاق، روحیه کار جمعی و صبر را به جوانان می‌آموزد و فعل “ما می‌توانیم ” را صرف کرده است.

اما علی‌رغم همه تلاش‌ها اینجا هنوز هم دستانی خالی و چشم انتظار به امید روزهای روشن نشسته‌اند و همواره یکی از چالش‌های کشور همین جوانان با استعداد و بیکار است که اگر استفاده بهینه از این توان و انرژی نشود بدون شک یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور به خطر خواهد افتاد.

ستاد اجرایی فرمان (ره) علی‌رغم شرایط ناپایدار اقتصادی همچون یک بازوی اجرایی قوی و پرتوان در کنار دولت است و بذر شیرین امید را در دل مردم مناطق محروم زنده کرده است که امید می‌رود دولت با مدیریت هوشمندانه و تلاش جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تغییر رویه در ارائه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل گام بردارد تا از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده شود.

به امید روزی که بانک‌های عامل عطای سود تسهیلات را به لقایش ببخشند و با تزریق به موقع پول و تسهیلات به بازار و با همراهی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زمینه ایجاد اشتغال و رونق کارآفرینی در کشور و به تبع آن در این استان را مهیا کنند.

به قلم: سیده زهرا موسوی

منتشر شده در :2022/04/15 - 08:04|شناسه خبر: 72672 226 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه