امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۷:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست فعالین دانش بنیان و پژوهشگران دانشگاهی در دانشگاه یاسوج برگزار شد

نشست فعالین دانش بنیان و پژوهشگران دانشگاهی با موضوع شعار سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت، این نشست امروز با حضور بهادر کرمی سرپرست دانشگاه یاسوج، سید حمدالله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان استان، سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علمی فناوری استان و جمعی از اساتید و فعالین دانش بنیان و پروهشگران دانشگاهی در سال شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.

سرپرست دانشگاه یاسوج در حاشیه این نشست گفت: این نشست به ابتکار دانشگاه یاسوج، پارک علمی و فناوری و بنیاد نخبگان استان برگزار شده است و در تلاش هستیم که در این چهار سال مسائل و مشکلاتی که بر سر راه فعالین دانش بنیان و پژوهشگران دانشگاهی است برطرف شود.

بهادر کرمی افزود: در این نشست سعی شد صحبت ها و در دل های این فعالین شنیده و جمع بندی شوند تا با کمک دانشگاه یاسوج و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ابراز داشت : در بنیاد نخبگان و پارک علمی فناوری استان با دنبال این هستیم که همه فعالین دانش بنیان و پژوهشگران دانشگاهی را در کارگروه های تخصصی ساماندهی کرده و از استاندار به عنوان رئیس کارگروه در خواست کنیم که بخشی از بودجه استان را به نخبگان اختصاص دهند.

کرمی گفت: براساس وظیفه ای که وزارت کشور بر عهده استانداری ،وزارت علوم بر عهده دانشگاه یاسوج و معاونت فناوری رئیس‌جمهور بر عهده بنیاد نخبگان گذاشته است باید مسایل مربوط به شعار سال را جمع آوری و تحولی نسبت به سالهای قبل در این حوزه ایجاد شود.

در این نشست فعالین دانش بنیان و پروهشگران دانشگاهی مهمترین دغدغه ها و مشکلات پیش روی خود را عنوان کردند و مقرر شد در جلسه دیگری که بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود به صورت تخصصی به این مشکلات رسیدگی شود.

دکتر دسترنج از اساتید دانشگاه یاسوج و استاد راهبر طرح شهید احمدی روشن بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به تشریح شرایط طرح شهید احمدی روشن پرداخت و به عدم ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین راهکارهای رفع مشکلات نخبگان اشاره کرد.

آقای جلیلیان برگزیده جوایز شهید احمدی روشن و شهید وزوایی بنیاد نخبگان استان نیز نبود نیروی توانمند باسواد را از مهمترین مشکلات برشمرد و گفت: نبود و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه، عدم پایش فعالیت ها، عدم ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین اولویت بندی نشدن طرح ها در حوزه پارک علمی و فناوری  از دیگر مشکلات فعالین دانش بنیان و پژوهشگران دانشگاهی است.

امین حسین پور مدیر شرکت دانش بنیان موج خورشید گفت:  مشکل اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت است و تا زمانی که مدیریت ها بر اساس سیاست و باند بازی واگذار شوند حوزه دانش بنیان راه به جایی نخواهد برد.

رقیه ذوالفقاری از اساتید دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری دانشگاه یاسوج نیز از برخی مدیران دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: ۵۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی است و طرح های بسیار خوبی نیز ارایه می شود و نیاز به حمایت دارند تا به صورت پایلوت اجرایی شوند اما متاسفانه مدیران همکاری نمی کنند.

وی گفت: مشکل ما در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی به مدیریت های مسئولان برمی گردد زیرا آنها اعتقادی ندارند که کشاورزی را بآید  به سمت علمی پیش برد و روش های سنتی را کنار گذاشت. 

بابک قبادی مخترع سطح سه بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز بر ضرورت حمایت از نخبگان و فعالین دانش بنیان در استان تاکید کرد و گفت: برای تولید دریچه ضد سرقت فاضلاب حمایت نشدیم و متاسفانه این اختراع بر زمین ماند.

وی ابراز داشت: هم اکنون دستگاهی اختراع کرده ام که چاه های کشاورزی را احیا می کند و نیاز نیست که کشاورزان چاه جدیدی حفر کنند و از مسئولان امر انتظار کمک و حمایت دارم. 

سایر فعالین دانش بنیان و پژوهشگران دانشگاهی نیز هر کدام مسایل مربوط به حوزه خود را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری بسیج

منتشر شده در :2022/04/27 - 06:04|شناسه خبر: 72894 460 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه