امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۰۵:۳۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آغاز عملیات پایش منابع آب کهگیلویه و بویراحمد/ هیچ آلودگی فیزیکی و شیمیایی در آب استان نیست

عملیات پایش همه منابع و مخازن آب در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ شروع شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح ایمنی آب در ۵ پایلوت شهری و روستایی در مناطقی از شهرهای یاسوج، دهدشت، مادوان و روستاهای موگرمون و تنگاری دشت روم آغاز گردیده است.
سارا جمشیدی گفت: پایش منابع آب شامل همه مخازن و چاه های آب استان را از نظر فیزیکی و شیمیایی در سال جدید شروع نموده و خوشبختانه با اطمینان باید عرض کنم که منابع آبی استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه آلودگی فیزیکی و شیمیایی ندارند.
جمشیدی ادامه داد: گواه این ادعا آزمایش های مستمر همکارانمان در آزمایشگاه به روز شرکت آبفا و البته استناد به بررسی ها و نظارت های مستمر مراکز بهداشتی است.
وی با اشاره به شعار سال جاری اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم شرکت آبفا برای سال ۱۴۰۱، ارتقاء سطح سلامت محدود چاه های آبی است که مشکلاتی دارند و در مدار استفاده نیستند خواهد بود، برنامه شرکت آبفا ارتقاء سطح کیفیت این چاه ها به وسیله روش های دانش بنیان است تا دیگر نیازی به حفر چاه های جدید و هزینه های مازاد بعلاوه برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی نباشیم. البته این اقدام پس از بررسی های دقیق و موشکافانه و با اطمینان ۱۰۰ درصدی از کیفیت آب تصفیه شده خواهد بود.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان به جلسات کارگروه حفاظت کیفی منابع آب هم اشاره و بیان داشت: این کارگروه اقدامات خوبی به ویژه برای جمع آوری منابع آلاینده در حریم چشمه ها، رودخانه ها و تاسیسات آبی داشته است، ضمن آنکه اگر طرحی ملاحظات زیست محیطی را نادیده گرفته باشد از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده و در این میان خط قرمز شرکت آبفا و بویژه کارگروه حفاظت کیفی منابع آب استان سلامت آب مردم است و در این باره با هیچ کسی مماشات نداشته و این را هم قاطعانه گفته ایم که صدور مجوزهای فعالیت در حریم تاسیسات آبی منوط به رعایت قابل قبول استاندار دهای حفاظت کیفی است.

منتشر شده در :2022/05/23 - 11:05|شناسه خبر: 74223 179 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه