امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۱۰:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مشمولان تبصره ماده (۱۰۰) از ارائه اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مالیاتی معاف هستند

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با تشریح اختیار قانونی ایجاد شده در مفاد تبصره ماده (۱۰۰)قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ با عنایت به مفاد بند (م) تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۱کل کشور، گفت : مشمولان تبصره ماده (۱۰۰) از ارائه اظهارنامه مالیاتی و نگهداری اسناد و مدارک مالیاتی معاف هستند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل ، مهندس میلاد فرخان افزودکه تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۴۰۰ حداکثر ۳۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات های مستیم، معادل ۱۴میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال باشد، به جای اظهارنامه می توانند فرم های ماده( ۱۰۰) را که در درگاه مالیاتی به نشانی my.tax.gov .ir بارگذاری شده اند، تکمیل نمایند.

وی گفت: کسانی که اقدام به تکمیل فرم تبصره ماده ( ۱۰۰)نمایند از ارائه اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف می باشند.

مهندس فرخان تصریح کرد که صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل را دارند می بایست طبق فرم مربوط و از طریق پایگاه my.tax.gov .irمراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نمایند .

وی بیان کرد که در فرم یاد شده مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات های مستقیم با توجه به اطلاعات موجود و دریافتی از پایگاه های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور و یا فروش ابزاری حسب مورد و براساس قوانین و مقررات تعیین می شود و چنانچه مالیات تعیین شده مورد پذیرش مودی باشد، می تواند با تسلیم فرم مذکور از شرایط این دستورالعمل بهره مند شود.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد که در صورتی که اطلاعات موجود در فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون یاد شده مورد پذیرش مودیان موضوع این دستورالعمل نباشد، این گروه از مودیان مکلفند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق باقوانین و مقررات مربوطه اقدام نمایند.تسلیم فرم مذکور به عنوان آخرین اقدام در مهلت مقرر قانونی توسط مودی به منزله پذیرش تمامی شروط این دستورالعمل از جانب مودی خواهد بود .

مدیرکل امور مالیانی با بیان اینکه خرداد ماه آخرین مهلت ثبت اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) است، از فعالان اقتصادی خواست برای بهره مندی از معافیت های مالیاتی سریعتر نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۴۰۰ و یا تکمیل فرم تبصره ماده( ۱۰۰) اقدام نمایند.

منتشر شده در :2022/05/28 - 04:05|شناسه خبر: 74638 333 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه